Platforma AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) îşi deschide astăzi porţile pentru Norofert, prima companie din domeniul agriculturii care trece pragul pieţei noastre de capital.
Va fi o listare tehnică, iar valoarea capitalizării anticipate, rezultată în urma derulării cu succes a plasamentului privat în luna iulie a anului trecut, când
70 de investitori eligibili au subscris un număr de 712.500 acţiuni nou emise,
la un preţ de 10 lei/titlu (valoare nominală de 0,4 lei şi primă de emisiune de 9,6 lei/acţiune), este de 20,06 milioane de lei.
"Conducerea actuală a societăţii intenţionează să propună, pentru următorii ani, care reprezintă o etapă de relansare a afacerii potrivit noii strategii de piaţă şi de produs, o politică de reinvestire a profitului cu recompensarea acţionarilor prin acordarea de acţiuni gratuite, rezultat al operaţiunilor de majorare de capital social", se arată în memorandum ul de listare a Norofert, adăugându se că, în stabilirea politicii de dividend, emitentul va ţine cont de nevoile de finanţare ale companiei, urmărindu-se un echilibru între politica de investiţii şi cea de dividend, care va lua în considerare şi aşteptările investitorilor.
Pentru acest an, Grupul Norofert estimează venituri de 13,38 milioane de lei, în timp ce pentru 2021 şi 2022, compania specializată în producţia de îngrăşăminte şi inputuri agricole organice, prognozează că va obţine venituri de 16,32 milioane de lei, respectiv 18,22 milioane de lei.
Şi la nivelul profitabilităţii Norofert estimează creşteri, de la 6,17 milioane de lei în 2020, la 7,92 milioane de lei în 2021, în timp ce pentru 2022 se estimează un profit net de 9,08 milioane de lei.
Anul trecut, emitentul a obţinut, la nivel consolidat, venituri totale preliminare de 14,83 milioane de lei, în creştere cu 59% faţă de cele aferente anului 2018, în timp ce cheltuielile s au ridicat la 9,62 milioane de lei, cu 105% peste cele ale anului anterior.
În aceste condiţii profitul net al producătorului de îngrăşăminte şi inputuri agricole organice s a ridicat, în 2019, la 4,62 milioane de lei, cu 3% peste cel din 2018.
În prezent, Norofert are un capital social de 0,8 milioane de lei, divizat în 2.005.985 acţiuni, iar din structura acţionariatului fac parte CEO ul şi preşedintele Vlad Andrei Popescu, cu 38,69% din acţiuni, Ileana Popescu cu 20,79% din titluri, Marian Marius Alexe cu 10,24% din acţunile companiei,
diferenţa de titluri aparţinând altor acţionari persoane fizice (22,99%) şi acţionari persoane juridice (7,28%).
Listarea va fi intermediată de casa de brokeraj Goldring, care astfel va ajunge la a cincea companie pe care o aduce la cota bursei, după iHunt Technology (HUNT), Transilvania Broker de Asigurare (TBK), Aages (AAG) şi Life in Hard (LIH).
Grupul Norofert include trei entităţi, respectiv Norofert SA, Norofert Organics şi Norofert Fitofarma.
Înfiinţată în anul 2000 ca o afacere de familie, compania a cunoscut în ultimii doi ani o creştere rapidă după ce a dezvoltat o tehnologie proprie, numită BioChain. Norofert produce îngrăşăminte organice, produse fitosanitare organice, precum insecticide şi fungicide, tratamente pentru seminţe şi tratamente foliare. Compania deţine, în prezent, o cotă de aproximativ 30% din piaţa locală de inputuri pentru agricultura ecologică. La sfârştul anului 2018, Norofert a început să se extindă în afara ţării nostre, semnând primele contracte cu distribuitori din Republica Moldova şi intenţionează să se extindă în continuare în Grecia, Bulgaria, Croaţia şi SUA.