QOOBISS, companie fintech, orientată către automatizarea proceselor şi specializată în dezvoltarea de soluţii de verificare la distanţă a identităţii, folosind mijloace video, şi-a triplat afacerile în 2023, până la 1 milion de euro, se arată într-un comunicat al QOOBISS, remis redacţiei. Creşterea veniturilor a avut loc în contextul investiţiilor mai mari în industriile financiar-bancară, a jocurilor de noroc şi de eCommerce pentru implementarea soluţiilor de verificare la distanţă a identităţii clienţilor prin mijloace video (eKYC), transmite sursa citată.
Anul acesta, piaţa de soluţii de verificare a identităţii la distanţă va accelera datorită amplificării fenomenului de digitalizare în business şi adoptării serviciilor online de către utilizatorii finali, relatează compania. Nevoia de reducere a costurilor operaţionale ale companiilor, prin automatizarea proceselor de identificare şi necesitatea de a controla mai bine cheltuielile, vor contribui la creşterea pieţei, informează sursa.
În acest context, QOOBISS estimează dublarea veniturilor în 2024, arată datele comunicatului.
Pentru anul în curs, compania a bugetat investiţii de 500.000 de euro, în dezvoltarea soluţiilor existente, în lansarea de noi servicii şi în extinderea internaţională, transmite compania.
Potrivit comunicatului, "2023 a fost un an bun pentru QOOBISS, în care ne-am dezvoltat în acord cu noile tendinţe tehnologice şi am pregătit soluţiile pentru a accelera business-ul în acest an. În prezent, lucrăm la adaptarea serviciului nostru de identificare pentru alte 2 pieţe din Europa: Polonia şi Spania. Pregătirea unei lansări oficiale a soluţiei QOOBISS în alte zone geografice este precedată de o perioadă intensă de testare, pentru a ne asigura că este perfect adaptată actelor de identitate din ţările vizate şi că respectăm toate prevederile legislative în vigoare. Acum, ne aflăm în plin proces de expansiune către mai multe ţări din Europa", spune Ileana Comănescu, Product Manager KYC Global la QOOBISS, menţionând că, timpul de ajustare pentru intrarea pe o nouă piaţă variază între 4 şi 6 luni, perioadă necesară pentru a adapta soluţia, astfel încât să respecte legislaţia locală, cât şi uzanţe existente (ex.: acces la baza de date a actelor de identitate), informează sursa menţionată.
La finalul anul trecut, QOOBISS oferea servicii pentru 30 de clienţi în România. Pentru 2024, vizează dublarea numărului de clienţi, precum şi extinderea portofoliilor de servicii ale clienţilor existenţi, în direcţia utilizării mai multor soluţii dezvoltate de QOOBISS, precizează compania.
Totodată, compania are în plan şi extinderea către alte industrii şi lansarea de servicii noi, conexe, ce pot fi folosite atât pentru a fi complementare celor deja existente, cât şi independent de acestea, se mai arată în comunicat.