Agenţia de supraveghere antitrust din Olanda a amendat luni Apple cu 5 milioane de euro, a cincea penalizare săptămânală, din cauza restricţionării accesului la metode de plată non-Apple pentru abonamentele pentru aplicaţii de întâlniri, informează news.ro.
Autoritatea pentru Consumatori şi Pieţe (ACM) declară că producătorul de iPhone-uri abuzează de o poziţie dominantă pe piaţă, nepermiţând producătorilor de aplicaţii software din Ţările de Jos să folosească alte metode de plată pentru aplicaţiile de întâlniri accesibile prin App Store.
ACM a aplicat amenzi săptămânale de 5 milioane de euro, de când Apple a ratat termenul limită de 15 ianuarie pentru a face modificările impuse de agenţie.
În ultima săptămână, compania nu a făcut nicio propunere nouă pentru a se conforma deciziei sale.
"Am explicat clar Apple cum se poate conforma... Până acum, însă, au refuzat să facă propuneri serioase", a spus ACM într-un comunicat.
Apple a refuzat să comenteze luni.
Cerinţa App Store al Apple ca dezvoltatorii de aplicaţii să îi folosească exclusiv sistemul de plată cu comisioane de 30% a fost analizată în mai multe ţări, cel mai recent în Statele Unite.
În postările de pe blog, Apple a indicat că a respectat hotărârea olandeză, permiţând producătorilor de aplicaţii de întâlniri de acolo să trimită o nouă aplicaţie cu metode alternative de plată activate.
Apple a spus că încă intenţionează să perceapă un comision de 27% pentru orice plăţi în aplicaţie pe care nu le procesează, doar puţin sub comisionul de 30% pe care îl percepe celor pe care le procesează.
ACM a respins măsurile Apple pentru că ar exercita o povară nerezonabilă pentru dezvoltatorii de software şi nu ar echivala cu conformitatea.
Nici Apple şi nici ACM nu au comentat dacă vreuna dintre amenzile săptămânale a fost plătită, dar se înţelege că toate sunt încă restante.