Agenţii economici din România sunt obligaţi să comercializeze, începând din 1 iulie, doar motorină biodiesel, care conţine 2% componente biologice, conform reglementărilor europene, transpuse în legislaţia românească. Comisia Europeană a emis, în 2003, o directivă conform căreia toate ţările comunitare ar fi trebuit să introducă pe piaţa combustibililor cel puţin 2% carburanţi biologici până la 31 decembrie 2005. Proporţia ar trebui să ajungă la 5,75% până în 2010. Potrivit Comisiei pentru Autorizarea Operatorilor de Produse Supuse Accizelor Armonizate, toţi antrepozitarii autorizaţi au obligaţia de a notifica autoritatea fiscală competentă, anterior efectuării operaţiunii care presupune realizarea acestui amestec. Antrepozitarii autorizaţi pentru producţia de produse energetice pot realiza amestecul numai după obţinerea aprobării Comisiei.
Conform reglementărilor în vigoare, de la 1 ianuarie 2008 proporţia de biodiesel va ajunge la 3%, iar de la 1 ianuarie 2009 aceasta va fi de 4%. Motorina biodiesel are preţuri de fabricaţie mai mari, dar la pompă nu ar trebui să fie mai scumpă decât cea obişnuită, pentru că nu este supusă accizelor.
Operatorii economici vor avea obligaţia de a introduce pe piaţă, etapizat, amestecul de biocarburanţi cu carburanţi convenţionali, potrivit unei hotărâri adoptate recent de Executiv.
Datele stabilite pentru introducerea pe piaţă a amestecului de biocarburanţi şi carburanţi convenţionali - derivate ale uleiurilor minerale sunt: 1 iulie 2007 - pentru motorina cu un conţinut de biocarburant de minimum 2% în volum, 1 ianuarie 2008 - pentru motorina cu un conţinut de biocarburant de minimum 3% în volum, 1 iulie 2008 - pentru motorina cu un conţinut de biocarburant de minimum 4% în volum şi 1 iulie 2009 - pentru benzina cu un conţinut de biocarburant de minimum 4% în volum. Determinarea conţinutului de biocarburanţi în amestec se realizează în cadrul sistemului de monitorizare a calităţii benzinei şi motorinei de către organismele recunoscute de Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru activitatea de eşantionare a benzinei şi motorinei. Potrivit oficialilor europeni, Uniunea Europeană (UE) ar putea introduce, în perioada următoare, noi reglementări care să oblige fiecare stat membru să aibă o cotă de 10% pentru biocombustibili în producţia totală de combustibili.