AGENŢIILE DE PRESĂ: Coronavirusul loveşte transportul maritim mondial

D.B.
Internaţional / 20 februarie 2020

Coronavirusul loveşte transportul maritim mondial

Trasportul maritim de mărfuri, puternic dependent de activitatea comercială chineză, este lovit de la începutul anului de epidemia de coronavirus care afectează activitatea în porturi şi cererea de materii prime în China, transmite AFP.

O dovadă a acestei evoluţii este faptul că indicele Baltic Dry Index (BDI), indicele de referinţă al preţului transportului maritim de mărfuri în vrac, a atins săptămâna trecută cel mai scăzut nivel de la începutul lui 2016.

În cazul navelor din categoria 'capesize', cele mai mari nave de transport maritim utilizate în principal pentru cărbune şi minereu de fier, indicele BDI a atins cel mai scăzut nivel de la crearea sa.

"Prăbuşirea recentă are o legătură directă cu epidemia de coronavirus din China şi cu restricţiile impuse ulterior", concluzionează analiştii de la Capital Economics.

Epidemia de coronavirus a condus la "oprirea completă a mai multor porturi chineze" şi a perturbat serios operaţiunile în altele, a explicat Lars Bastian Rstereng, analist la Arctic Securities.

În aceste condiţii, armatorul Louis Dreyfus Armateurs a fost nevoit să suspende rotaţia echipajelor în China şi nu mai permite marinarilor săi să coboare de pe navă, ceea ce perturbă escalele. "Epidemia de coronavirus este un fenomen extrem de grav pentru piaţă", a declarat Antoine Person, secretar general la Louis Dreyfus Armateurs.

La problemele logistice imediată se adaugă şi încetinirea cererii chineze pe termen scurt şi posibil pe termen mediu deoarece această ţară este responsabilă de una singură pentru "aproximativ 35% din importurile mondiale în vrac pe cale maritimă", subliniază analiştii de la Arctic Securities.

Dincolo de cei 2.100 de morţi şi cele 74.500 de persoane contaminate în China potrivit celui mai recent bilanţ publicat joi, măsurile drastice introduse de Beijing pentru a limita propagarea epidemiei au frânat economia chineză. Această încetinire afectează în special producţia de electricitate, care are nevoie de cantităţi mari de cărbune, oţelăriile care utilizează minereu de fier provenit din Brazilia sau Argentina, două produse care erau transportate cu navele de tip capesize, observă analiştii de la Capital Economics.

Pe lângă materiile prime importate, China consumă de exemplu aproape 40% din producţia mondială de metale, funcţionarea la ralanti a uzinelor chineze afectează şi transportul maritim de mărfuri care ies de pe porţile acestor uzine. Gigantul danez al transportului maritim AP Moeller-Maersk a avertizat joi că începutul anului 2020 a fost unul slab din cauza închiderii, pentru o perioadă mai mare decât cea obişnuită, a uzinelor din China.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb