Producătorul de carne de pasăre Agricola Bacău a înregis-trat în primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de aproximativ 83 milioane lei, cu 5,1% mai mult faţă de rezultatele obţinute în perioada similară a anului 2009. "Deşi volumul de carne de pui comercializat în primul trimestru al acestui an a fost cu 0,2% mai mare decât cel înregistrat în perioada similară a anului trecut, veniturile obţinute din comercializarea cărnii de pui se situează cu 6,9 procente mai jos faţă de trimestrul I al anului 2009, un rezultat bun în comparaţie cu evoluţia pieţei cărnii de pui de la începutul acestui an", a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.
Potrivit firmei de studii de piaţă MEMRB, citată de Mediafax, în primele luni din 2010, piaţa de profil a scăzut în volum (consum) cu aproape 18%, iar în valoare cu peste 20 de procente. De asemenea, preţul mediu de vânzare a scăzut cu 13%, ţinând cont şi de rata inflaţiei.
"Rezultatele înregistrate în primele trei luni ale anului 2010 sunt strâns legate de evenimentele economice din ultima vreme, care produc efecte mult mai severe în aceas-tă perioadă faţă de acelaşi interval din 2009, respectiv şomaj în creştere, reducerea veniturilor realizate din salarii, pensii etc. În plus, se ştie că în mod tradiţional consumul de carne de pui este redus în anotimpul rece şi, mai ales, în perioada pos-tului Paştelui. Semnalele din ultima vreme arată însă o revenire a vânzărilor pe segmentul cărnii de pasăre, deşi eliminarea subvenţiilor din agricultură anulează în continuare marjele producătorilor", a mai spus Horoi.
Pe categorii de produse, la salamurile crud-uscate şi preparatele fierte afumate vânzările au înregis-trat în primul trimestru creşteri în volum de 52% şi, respectiv, de 49,6% în valoare.
Pe segmentul semipreparate şi produse pre-gătite din carne, vânzările Agricola au urcat în volum cu 23% şi cu 17,1% în valoare, pe fondul unei diminuări cu 6% a preţului mediu de vânzare.
De asemenea, vânzările de produse pre-gătite vegetale, în perioada postului de Paşte, au înregistrat vânzări cu 39% mai mari faţă de perioada similară din anul trecut.
Pentru 2010, Agricola Bacău şi-a bugetat o creştere a cifrei de afaceri cu aproximativ 17% şi o marjă netă a profitului de 3,5 - 4%.