Agroland Business System raportează pentru primul semestru din 2023, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 189,4 milioane de lei, o creştere de 3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei.
De asemenea, rezultatul operaţional din S1 2023 s-a ridicat la 12,4 milioane de lei, o majorare cu 41% faţă de primele şase luni din 2022, în timp ce profitul net a fost de 7,6 milioane de lei, +22% în comparaţie cu anul trecut.
"Rezultatele la nivel consolidat pe care le-am înregistrat în primul semestru al anului demonstrează evoluţia modelului nostru de afaceri şi tranziţia de la un retailer ale cărui venituri erau influenţate de sezonalitate la o companie cu o structură integrată. Acest aspect determină o constanţă a veniturilor pe parcursul unui an, precum şi o situaţie financiară solidă, care este mai puţin susceptibilă la factorii externi. Dincolo de cifre, dezvoltarea Agroland simbolizează angajamentul nostru de a crea un ciclu complet de producţie agricolă, de la sămânţă până la rafturile magazinelor. Prin promovarea modelului nostru de business integrat, avem în vedere dezvoltarea economiei locale la standarde globale. De asemenea, într-o perioadă în care aspectele de sustenabilitate devin din ce în ce mai importante în activitatea unei companii, credem că apropierea de consumator şi sprijinul pentru producătorii locali reprezintă un diferenţiator puternic al Agroland", a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.
În S1 2023, cifra de afaceri s-a ridicat la 189,7 milioane de lei, o creştere cu 7% comparativ cu S1 2022. Aceasta este alcătuită, în principal, din vânzările de furaje şi concentrate, care au înregistrat un nivel similar cu cel din aceeaşi perioadă a anului trecut, de 64,4 milioane de lei. Vânzările de pui de o zi au recuperat în T2 2023 scăderea din primul trimestru, astfel încât pentru primul semestru au ajuns la 44,3 milioane de lei, o creştere de 2% comparativ cu S1 2022.
Vânzările de inputuri agricole (rezultate generate de către Agroland Agribusiness) au crescut cu 10%, până la 33 de milioane de lei. Vânzarea de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, a generat venituri de 13,5 milioane de lei, în creştere cu 99%, pe fondul creşterii capacităţii de producţie la Mihăileşti. Reducerile comerciale acordate în primul semestru al anului au fost de 6,9 milioane de lei, o scădere cu 6% faţă de primele şase luni din 2022. La sfârşitul primului semestru din 2023, Grupul Agroland opera 236 de magazine, dintre care 22 erau magazine MEGA.
"Efectul investiţiilor pe care le-am realizat în ultimii ani se va extinde în timp, astfel că va exista şi în acest an un anumit dezechilibru între performanţa din prima jumătate a lui 2023 şi a doua jumătate a anului. Deşi diferenţele s-au diminuat, ele rămân notabile, mai ales având în vedere contextul de piaţă actual, caracterizat de numeroase provocări şi incertitudini. Astfel, suntem nevoiţi să revizuim bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul acesta, printr-o scădere a vânzărilor nete de la 329,7 milioane de lei la 301,1 milioane de lei şi a profitului net de la 11,1 milioane de lei la 9,1 milioane de lei. Pentru restul anului, ne vom concentra eforturile către divizia de food, vizând înfiinţarea unei instalaţii pentru producţia de ouă lichide, precum şi intrarea în sectorul procesării cărnii de pasăre, în timp ce ne consolidăm poziţia în primii cinci producători de ouă de consum din România", a adăugat Horia Cardoş.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.09.2023, 11:56)
Ceva mai bine decat anul trecut. Poate in 2-3 ani sa revina pretul la 2 lei :))