Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, anunţă creşterea segmentului de retail şi a activităţii de producţie a ouălor de consum şi furajelor în 2024. De-a lungul anului, magazinele proprii Agroland au înregistrat majorarea cu 17% a numărului de clienţi şi cu 3% a valorii medii a bonului fiscal în comparaţie cu 2023. În ceea ce priveşte activitatea de producţie, platforma avicolă de la Mihăileşti a produs 58,4 milioane de ouă de consum în 2024, un avans de 28%, în timp ce producţia de furaje a ajuns la 18.105 tone.
"Performanţa solidă înregistrată în 2024 reflectă eficienţa strategiei noastre de dezvoltare şi confirmă dinamica pozitivă a celor trei linii de business. În acest an, vom continua investiţiile în activitatea de producţie, care generează marje ridicate de profit, reprezentată de fabricile de furaje de la Işalniţa şi Caransebeş, cea de hrană pentru animale de companie şi platforma agro-industrială pentru prelucrarea seminţelor. Totodată, vom dezvolta segmentul BIO, unde vedem un potenţial semnificativ de creştere, prin achiziţia de ferme specializate şi implementarea unor soluţii moderne pentru procesare, precum abatoarele modulare. În plus, ne vom concentra pe optimizarea reţelei de magazine pentru îmbunătăţirea profitabilităţii fiecărei unităţi, coroborată cu extinderea reţelei cu 10 noi magazine, astfel încât să atingem pragul de 250 de unităţi până la finalul anului. Suntem conştienţi de perioada instabilă pe care o traversăm, care aduce provocări mai multor industrii din România, însă avem încredere că modelul nostru de business ne oferă flexibilitatea şi rezilienţa necesare pentru a susţine creşterea companiei pe termen lung", a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.
Producţia de ouă de consum a ajuns în T4 2024 la 15,4 milioane de ouă, o majorare de 3% comparativ cu perioada similară din 2023. Astfel, pentru întregul an 2024, platforma avicolă de la Mihăileşti a produs 58,4 milioane de ouă de consum, rezultând o producţie medie lunară de 4,9 milioane de ouă, în creştere de la 3,8 milioane de ouă în 2023. Producţia de furaje s-a ridicat în T4 2024 la 4.905 tone. Această valoare reprezintă o creştere de 6% comparativ cu T3 2024, fiind în acelaşi timp o majorare cu 78% faţă de ultimul trimestru din 2023.
În al patrulea trimestru al anului 2024, în cadrul celor 84 de magazine proprii, dintre care 69 de magazine tradiţionale şi 15 magazine MEGA, Agroland a înregistrat o creştere cu 24% a numărului de clienţi comparativ cu T4 2023, până la aproximativ 235 de mii de persoane. De asemenea, valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 4% în T4 2024, ajungând la 61 de lei. Pentru întregul an 2024, numărul de clienţi a ajuns la 1,4 milioane de persoane, o majorare cu 17% faţă de anul anterior, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a fost de 79 de lei, un avans de 3%. Compania se aşteaptă ca magazinele francizate să obţină rezultate comparabile, având în vedere mărfurile achiziţionate în al patrulea trimestru din 2024.
Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG. Rezultatele financiare preliminare ale Agroland Business System pentru anul 2024 vor fi publicate de companie în data de 21 februarie 2025.
Opinia Cititorului