"Air France-KLM", cel mai mare operator de transport aerian din Europa, a raportat, ieri, un profit operaţional peste aşteptări pentru 2016, avertizând, totodată, că va continua eforturile de reducere a cheltuielilor sale anul acesta, după un start "optimist" în 2017.
Compania franco-olandeză a obţinut, anul trecut, un câştig operaţional de 1,049 miliarde de euro, în timp ce analiştii estimau 969 milioane de euro. Rezultatul, mai mare cu 35% faţă de 2015, s-a bazat pe preţul mic al combustibililor şi pe eforturile de restricţionare a numărului de locuri suplimentare pe care le oferă pieţei compania aeriană.
Profitul net a ajuns la 792 milioane de euro, de la 118 milioane de euro în anul anteior.
În 2016, divizia "Air France" a avut o marjă operaţională de 2,4%, iar KLM - de 6,9%. Diferenţa este dată de faptul că divizia "Air France" a fost afectată de grevele piloţilor şi ale însoţitorilor de zbor, respectiv de impactul atentatelor teroriste care au avut loc în Franţa.
Grupul vrea ca, în 2017, să-şi majoreze capacitatea de zbor cu 3-3,5%, după o creştere cu 0,7% anul trecut.
Numărul pasagerilor transportaţi de companie a sporit cu 4% anul trecut, la 93,4 milioane, însă vânzările acesteia au scăzut cu 3,3%, la 24,84 miliarde de euro.
"Air France-KLM" intenţionează să-şi diminueze costurile cu cel puţin 1,5% în anul curent, după o reducere cu 1% anul trecut. Totodată, compania plănuieşte să lanseze o nouă divizie "Air France", denumită "Boost", care va opera zboruri la preţuri mai mici, de pe aeroportul Charles de Gaulle. Conform planului referitor la această divizie, costurile pe care le are compania cu piloţii vor fi reduse cu 15%, iar cele ale însoţitorilor de zbor - cu 40%.
Până în prezent, sindicatele piloţilor şi-au exprimat scepticismul cu privire la noul proiect, pe care "Air France" l-a prezentat săptămâna trecută. Noua companie low-cost va avea un număr maxim de 18 avioane pentru curse scurte şi 10 pentru rute lungi.