Air France-KLM îşi menţine perspectivele de creştere pentru 2025, iar un factor surprinzător contribuie la acest succes: popularitatea serialelor americane precum "Emily in Paris", care au amplificat atractivitatea capitalei franceze în rândul turiştilor, în special al celor din SUA, potrivit Reuters.
Compania aeriană, alături de Lufthansa, a raportat joi rezultate financiare solide pentru ultimul trimestru al anului 2024, reflectând o revenire puternică a industriei aviatice. Creşterea cererii şi perspectivele economice favorabile au determinat acţiunile Air France-KLM să urce cu peste 19%, iar pe cele ale Lufthansa cu peste 7%, atingând cele mai înalte niveluri din ultimii ani.
CEO-ul Air France-KLM, Ben Smith, a subliniat că Parisul se află printre cele mai populare destinaţii din Europa, beneficiind de o creştere a cheltuielilor turistice, în special din partea vizitatorilor americani. Totodată, filiala low-cost a grupului, Transavia, a raportat rezultate solide, confirmând interesul crescut pentru călătoriile către Franţa.
Un număr ridicat de pasageri şi scăderea costurilor cu combustibilul au susţinut performanţa companiilor aeriene, care au reuşit să depăşească estimările analiştilor în trimestrul patru. Aceasta vine după o primă jumătate de an afectată de costuri ridicate cu forţa de muncă şi întreţinerea flotelor.
CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că 2024 a fost un an marcat de două perioade contrastante, prima jumătate fiind afectată de o scădere considerabilă a profitului operaţional, potrivit aceleiaşi surse.
În ciuda provocărilor cauzate de inflaţie şi costurile ridicate de operare, IAG, compania-mamă a British Airways, a menţinut un trend ascendent datorită reţelei sale puternice de zboruri transatlantice.
Deşi Air France-KLM s-a confruntat cu o scădere a numărului de pasageri internaţionali în timpul Jocurilor Olimpice de la Paris şi cu costuri suplimentare generate de noile contracte de muncă, compania îşi propune să capitalizeze pe creşterea cererii din 2025. Grupul mizează pe livrarea unor noi aeronave pentru a maximiza veniturile şi a reduce cheltuielile cu combustibilul.
KLM a descris însă rezultatele sale anuale drept "dezamăgitoare", anunţând reducerea a 250 de posturi administrative pentru a contracara presiunea costurilor.
Lufthansa, care a înregistrat o pierdere operaţională de 94 de milioane de euro în 2024, a anunţat un plan de redresare pentru 2025, vizând o contribuţie brută la profit de 2,5 miliarde de euro până în 2028. Compania intenţionează, de asemenea, să extindă capacitatea operatorilor săi de zboruri pe distanţe scurte, City Airlines şi Discover, pentru a îmbunătăţi acoperirea rutelor europene.