Grupul franco-olandez "Air France-KLM", cel mai mare transportator aerian din Europa, a anunţat, ieri, că oferta sa pentru privatizarea companiei italiene de profil "Alitalia" SpA priveşte 100% din capitalul social, prin intermediul unui schimb de acţiuni, în afară de obligaţiunile convertibile ale acesteia din urmă. În plus, "Air France-KLM" se obligă să injecteze imediat "cel puţin" 750 de milioane de euro în "Alitalia", printr-o majorare de capital deschisă acţionarilor săi.
Vânzarea "Alitalia" priveşte 49,9% din acţiunile rămase în mâna statului italian, un pachet de care s-a arătat interesată şi compania italiană "Air One", care este preferată de lumea politică şi mediul de afaceri din ţară.
Oficialii grupului ofertant declară că banii pe care vor să-i injecteze în "Alitalia" ar însemna "un vast program de relansare, în care atât serviciile de zbor, cât şi cele de la sol vor fi aduse la cele mai înalte standarde, cu scopul de a reface imaginea
Una dintre priorităţile "Air France-KLM" este refacerea flotei "Alitalia", prin înlocuirea completă a avioanelor MD-80 de distanţă scurtă şi medie, precum şi a celor Boeing 767 de lung parcurs.
Odată restabilită compania, grupul are în vedere alte investiţii, pentru garantarea creşterii flotei.
"Air France-KLM" subliniază că nu ia în calcul alte reduceri de personal faţă de cele prevăzute în actualul plan al companiei "Alitalia".
"Air One" a anunţat, la rândul său, că va injecta un miliard de euro în "Alitalia", printr-o majorare de capital, dacă va câştiga lupta pentru această privatizare.
Guvernul italian va decide, în această săptămână, care va fi cumpărătorul "Alitalia": "Air France-KLM" sau "Air One".