Airbus a lansat un program de reducere a costurilor şi de îngheţare a numărului de angajaţi, pentru a susţine performanţa activităţii sale principale de producţie de avioane în 2024 şi ulterior, la câteva săptămâni după ce grupul a fost forţat să reducă obiectivele pentru producţia de avioane, au declarat surse din industrie, informează news.ro.
Cu numele de cod "LEAD!", noua iniţiativă va aborda de urgenţă o creştere a costurilor pe aeronavă şi va aborda probleme mai profunde de productivitate, în timp ce cel mai mare producător de avioane din lume se pregăteşte pentru eventuala redresare a rivalului american Boeing, aflat în dificultate.
Unele posturi ar putea dispărea şi numărul total de posturi va fi limitat, dar compania nu plănuieşte un plan de concediere "convenţional", a declarat directorul general al producţiei de avioane, Christian Scherer, într-o notă adresată personalului, potrivit surselor din industrie.
Costurile vor fi examinate "fără tabuuri", dar nu va exista nicio schimbare de strategie, a adăugat el.
Un purtător de cuvânt al Airbus a refuzat să comenteze notele interne, dar a confirmat existenţa unui plan de îmbunătăţire a performanţei.
"Având în vedere presiunea continuă din lanţul de aprovizionare, precum şi situaţia economică complexă generală, este nevoie să ne concentrăm eforturile asupra fundamentelor", a spus purtătorul de cuvânt.
În memoriu, Scherer a anticipat că actuala criză corporativă şi industrială a Boeing va forţa principalul rival al Airbus "să se schimbe radical în bine", au spus sursele.
El a atras, de asemenea, atenţia asupra creşterii constante a Chinei ca un concurent cu sprijin puternic din partea statului şi o piaţă internă mare.
"Salvaţi 2024"
Scherer, care a trecut de la conducerea comercială la cea de CEO al producţiei de avioane, în ianuarie, a dat vina "pe câţiva dintre furnizorii noştri cheie" pentru problemele recente de producţie, dar a recunoscut că activităţile industriale de bază ale companiei au rămas şi ele în urmă, au spus sursele.
Luna trecută, Airbus a redus previziunile de livrare şi şi-a încetinit accelerarea producţiei, invocând lipsa de motoare, interioare şi unele aerostructuri.
Mişcarea a venit după o reapariţie a problemelor industriale raportate pentru prima dată de Reuters în mai.