Alegerea locaţiei (II)

Corina Driga
Ziarul BURSA #Companii #Franciză / 31 august 2007

Alegerea locaţiei (II)

După cum am menţionat şi în articolul precedent, alegerea locaţiei pentru noua unitate francizată este de o importanţă crucială pentru succesul afacerii, fie că este vorba despre un magazin unde vindeţi cu amănuntul, un restaurant sau orice alt tip de afacere în care clientul trebuie să intre în magazin sau în birou pentru a achiziţiona un produs sau un serviciu.

Un rol foarte important în alegerea locaţiei îl joacă tipul afacerii. Dacă este o afacere pe care o derulaţi de acasă sau care presupune deplasarea la client, de genul business coaching sau vinderea de produse prin intermediul Internetului, locaţia în sine nu este atât de importantă. Dar dacă afacerea este un magazin, un restaurant sau un atelier de reparaţii, locaţia este un factor major în succesul francizei.

Alegerea locaţiei se face în funcţie de anumite caracteristici pe care aceasta trebuie să le aibă. Francizorul vă va da şi el o listă cu condiţiile pe care locaţia trebuie să le îndeplinească pentru ca el să poată aproba utilizarea ei pentru amenajarea noii unităţi. Însă aceste condiţii sunt minimale şi, după cum am mai spus, nu reprezintă o garanţie a succesului afacerii. De aceea dvs trebuie să ţineţi cont de anumiţi factori, în momentul când alegeţi locaţia, fie că francizorul vi i-a specificat, fie că nu.

Astfel, între aceşti factori se numără densitatea traficului din zona respectivă, localizarea - plasarea într-un mall sau pe o stradă circulată, lângă afaceri cu obiect de activitate complementar (magazin de decoraţiuni interioare lângă magazin de mobilă, de exemplu) sau vis-a-vis de magazinul companiei concurente, etc. Un alt lucru important de aflat este dacă se plănuieşte construirea în zonă, în viitor. Şi, dacă este posibil, ce anume se intenţionează să se construiască. Nu cred că v-ar conveni ca după un an de activitate prosperă a magazinului dvs de unelte pentru casă şi grădină, lângă unitatea dvs să se deschidă un hyper-market specializat în vânzarea de unelte pentru casă şi grădină care să satureze piaţa din zona în care operaţi. Sau poate veţi prefera ca din cele câteva locaţii pe care le aveţi în vedere să achiziţionaţi locaţia pentru noul dvs restaurant acolo unde ştiţi că urmează să se ridice o clădire de birouri, care poate fi un generator de trafic pentru afacerea dvs.

Un alt factor îl reprezintă accesibilitatea la magazinul, restaurantul sau atelierul dvs. Este important ca clienţii să poată ajunge rapid şi fără complicaţii, dar să şi poată pleca din locul respectiv la fel de uşor, fie că este vorba de accesul pietonal, fie de cel cu autoturismul. Există parcări în zonă sau se poate parca relativ uşor şi aproape de magazinul dvs sau potenţialii clienţi vor merge mai departe până vor găsi un magazin care să le ofere aceleaşi produse sau produse similare?

Aţi găsit un spaţiu perfect pentru magazinul dvs în mall-ul din centrul oraşului, pe unde se perindă o mulţime de potenţiali clienţi. Ce folos însă, dacă spaţiul este localizat în spate, unde vizitatorii s-ar putea să nu vă găsească? De asemenea, dacă alegeţi un spaţiu într-un mall sau într-un centru comercial, asiguraţi-vă că preţurile practicate de dvs se potrivesc locaţiei şi genului de clienţi care frecventează acel loc.

Chiar şi partea de stradă pe care se află spaţiul poate afecta afacerea. Dacă strada pe care se află magazinul este cu sens unic de circulaţie pentru autovehicule, asiguraţi-vă că există un mod facil de a ajunge la unitatea dvs sau că, de exemplu, se poate parca în apropiere, altfel nu vă mai ajută cu nimic faptul că zona este intens circulată.

Înainte de a începe căutarea locaţiei perfecte pentru afacerea dumneavoastră trebuie să vă gânditi exact ce doriţi de la locaţia respectivă. După cum am văzut mai sus, nu este de ajuns ca unitatea să fie plasată în zona bună a oraşului pentru ca afacerea să aibă succes. De aceea caracteristicile locaţiei perfecte variază de la franciză la franciză.

Dacă afacerea presupune ca clientul să se deplaseze până la magazinul sau restaurantul dvs, să intre ca să achiţioneze produsele sau serviciile oferite, atunci, după cum am văzut, accesibilitatea şi vizibilitatea sunt foarte importante. Dacă, din contră, afacerea dumneavoastră oferă servicii sau produse care necesită deplasarea dvs sau a angajaţilor dvs la sediul sau locuinţa clientului, atunci locaţia trebuie să aibă locuri de parcare pentru vehiculele cu care vă deplasaţi, locuri de depozitare, rampe de încărcare, acces la drumuri şi şosele, în funcţie de obiectul de activitate al francizei.

Şi, problema cea mai acută - costurile implicate de locaţie. În prezent, în Româ­nia spaţiile comerciale sunt greu de găsit, existând o adevărată criză de spaţii comerciale în oraşele mari. De asemenea, preţurile practicate sunt şi ele foarte ridicate, în cele mai multe cazuri. De aceea, când alegeţi un spaţiu comercial, acestă alegere trebuie făcută ţinând cont de aceşti factori enumeraţi mai sus, precum şi de alţii pe care îi vom prezenta în cele ce urmează. Locaţia noii unităţi trebuie nu doar să întrunească toate condiţiile cerute de francizor, dar să şi justifice sumele plătite, pentru chirie şi întreţinere.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb