"McDonald's" Corp., cel mai mare lanţ de restaurante fast-food din SUA, a semnat, vineri, cel de-al doilea acord de franciză din Rusia, urmând să se extindă în regiunile siberiene îndepărtate.
Conform acordului, compania "GiD" Llc din Rusia va deschide până la 20 de restaurante fast-food în regiunile Novosibirsk, Tomsk, Kemerovo şi Altai, în anii viitori.
"McDonald's", care a operat în Rusia timp de 25 de ani, are deja 500 de unităţi în 120 de oraşe ruseşti, care deservesc peste un milion de clienţi zilnic.
"Suntem încrezători că utilizarea schemei de franciză va fi pasul următor în dezvoltarea cu succes a afacerilor noastre şi va contribui la consolidarea viitoare a brandului McDonald's în Russia", a declarat directorul executiv al "McDonald's" Rusia, Hamzat Hasbulatov.
În luna ianuarie, Hasbulatov declara, citat de agenţia Reuters, că, anul acesta, "McDonald's" va deschide mai puţine restaurante noi în Rusia decât anul trecut, ca urmare a declinului rublei, care a generat majorarea costurilor companiei şi a afectat clienţii.
În trimestrul al doilea din anul curent, profitul net al "McDonald's" a scăzut cu 13% la nivel de grup, ajungând la 1,2 miliarde dolari sau 1,26 dolari/titlu, în timp ce analiştii estimau 1,24 dolari/acţiune. Vânzările totale ale companiei s-au redus cu 9,5%, la 6,49 miliarde dolari, depăşind cifra anticipată de analişti: 6,45 miliarde dolari.
Volumul vânzărilor companiei americane a scăzut cu 2% în SUA şi cu 4,5% în Asia, Orientul Mijlociu şi Africa. În schimb, acesta a crescut cu 1,2% în Europa. La nivel global, livrările "McDonald's" s-au diminuat cu 0,7% în trimestrul al doilea.