Reporter: Când şi-a început aventura Second Cup?
Ahmad Badaoui: Tom Culligan a dat startul acestei "curse" frumoase, care este Second Cup, în 1975. De atunci, brandul s-a extins la nivel internaţional, ajungând în 16 ţări, cu 400 de locaţii. Prima cafenea a fost deschisă într-un mall (recunosc, nu ştiu în ce ţară anume) şi se vindea doar cafea măcinată.
Reporter: Cum aţi ajuns şi pe piaţa românească?
Ahmad Badaoui: Am trăit în Canada opt ani şi vedeam peste tot cafenelele Second Cup (într-un număr foarte mare acolo). În urma vizitelor mele în România, am remarcat că piaţa cafelei are potenţial prin brand-urile importante existente deja aici. În acel moment, i-am pus întrebarea tatălui meu: de ce nu lansăm şi noi un brand canadian de cafea în România?
Am reuşit să-l conving să aducem franciza, după care am stat timp de trei luni să fac training la Toronto şi la Montreal. La evenimentul de deschidere, din 2011, au participat Excelenţa Sa, ambasadorul Canadei la Bucureşti, Philippe Beaulne, şi Excelenţa Sa, ambasadorul Libanului la Bucureşti, Mohammed El-Dib, preşedintele Second Cup International, Jim Ragas, alături de numeroşi parteneri de afaceri.
Reporter: De ce aţi ales ţara noastră?
Ahmad Badaoui: Tatăl meu face afaceri aici de mai bine de 25 de ani, iar eu am ales să-l însoţesc pentru a-mi face un rost. Aici m-am schimbat mult - am devenit mai responsabil, mai serios. Am ales această ţară pentru că nu există atât de multă stricteţe, oamenii sunt mai maleabili, mai înţelegători. Singura problemă pe care am remarcat-o aici este "viteza" cu care se mişcă lucrurile: am aşteptat şapte luni pentru a primi o aprobare...
Reporter: Ce aduce în plus acest brand pe piaţa românească?
Ahmad Badaoui: Sortimentele sunt de o calitate excepţională, importate de pe nu mai puţin de trei continente - totul din dorinţa de a oferi un produs cu totul şi cu totul original. Pe lângă sortimentele de cafea din cele mai variate regiuni ale lumii, gama de produse Second Cup este completată de o serie de băuturi speciale (ceaiuri, siropuri).
Reporter: Câte sortimente oferiţi?
Ahmad Badaoui: Suntem cunoscuţi pentru tipurile de cafea boabe. În acest moment, în România, vindem nouă sortimente, dar în Canada acestea sunt mai numeroase.
Reporter: Cum vedeţi piaţa cafelei din ţara noastră?
Ahmad Badaoui: Franciza cafelei din România este una de viitor. Chiar dacă s-a terminat criza, cafenelele încă mai luptă pentru un loc cât mai "în faţă" pe piaţă. Cei mai importanţi factori pentru ca o afacere de cafea să meargă sunt locaţia şi publicitatea, în care e nevoie să se investească destul de mult pentru a fi în top.
Reporter: Aveţi o cafenea aici, pe Bulevardul Decebal, şi încă două -în Sun Plaza şi Vulcan. Care este diferenţa între o cafenea de stradă şi una de mall?
Ahmad Badaoui: Nu ştiu dacă este neapărat o diferenţă, ambele prezintă atât avantaje, cât şi dezavantaje. Scopul şi targetul nostru iniţial au fost să fim numai în mall-uri. Am constatat, însă, că, iarna, bucureştenii vin la mall, iar vara la terasă. De aceea, este important pentru noi să avem o terasă, cum este cea din Bulevardul Decebal, dar şi cafenele "la adăpost".
În scurt timp vom deschide o alta în zona Universităţii, unde sunt multe facultăţi şi birouri.
Reporter: Ce clienţi păşesc în locaţiile dumneavoastră?
Ahmad Badaoui: Făcând un calcul, am ajuns la concluzia că 75% din publicul nostru este reprezentat de femei, datorită faptului că, spre exemplu, aici, pe "Decebal", este o cafenea liniştită, cu un design menit să creeze o atmosferă primitoare şi caldă, o armonie perfectă între simplitate şi modernitate, între maximizarea spaţiului şi funcţionalitatea acestuia, păstrând identitatea brandului. Contează şi personalul, care este amabil şi oferă recomandări clienţilor. În ultima perioadă, am văzut o creştere a publicului tânăr, ceea ce ne bucură - acesta prefera, până nu de mult, locuri mai gălăgioase.
Reporter: Cum alegeţi decorul? Vă inspiraţi de undeva?
Ahmad Badaoui: Decorul trebuie să fie acelaşi în toate locaţiile din lume ale Second Cup - contează asta foarte mult.
Reporter: Ce cifră de afaceri înregistraţi?
Ahmad Badaoui: Pot spune că din 2011, comparând an cu an, am observat creşteri cu 75%. Anul acesta păstrăm trendul ascendent - avem şi mai multe locaţii, suntem mai cunoscuţi.
Reporter: Ce planuri de viitor aveţi?
Ahmad Badaoui: Vom introduce şi gustări - salate, sandvişuri -, prin care sperăm să aducem şi mai mulţi clienţi.
Totodată, avem intenţia să ne extindem şi în afara Bucureştiului, în Cluj şi Timişoara, de exemplu. Înainte de asta, trebuie sa ne stabilim foarte bine aici, în Capitală, pentru a ne face cunoscuţi.
Reporter: Că tot suflaţi în tort azi, când ne întâlnim (n.r. 15 septembrie), vă rugăm să ne spuneţi ce simţiţi în mod deosebit la împlinirea celor 40 de ani Second Cup?
Ahmad Badaoui: Îmi doresc ca Second Cup să servească clienţii în continuare cu acelaşi profesionalism, cu respect şi preţuire.
Reporter: La mulţi ani (şi) din partea noastră!