Carpathian Single Malt produs de Alexandrion Group a fost lansat pe piaţa din România ieri, printr-un eveniment de amploare organizat ȋn Bucureşti, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
Potrivit sursei citate, lansarea comercială a primului whisky single malt produs 100% ȋn România a reunit peste 600 de persoane: membri ai cluburilor Single Malt Society şi The Whisky Club, reprezentanţi ai misiunilor diplomatice ȋn România, parteneri de afaceri, clienţi, vedete, presă şi influenţatori. Cu toţii au avut ocazia să deguste expresiile de Carpathian Single Malt ȋntr-un cadru spectaculos, cu multe elemente de decor şi experienţe senzoriale create ȋn armonie cu identitatea brandului.
Dr. Nawaf Salameh, Preşedinte Fondator Alexandrion Group, a spus: "Acum cinci ani ȋncepeam o călătorie pe un drum pe care nimeni nu avusese curajul să ȋl exploreze până atunci. Eu nu am avut temeri, pentru că ştiam ce resurse naturale extraordinare are România şi ştiam că sunt ȋnconjurat de o echipă puternică, competentă, de oameni capabili să mă ajute să transform ȋn realitate visul meu de a pune România pe harta producătorilor de whisky single malt. De asemenea, experienţa şi energia master distiller-ului Allan Anderson, care a coordonat procesul de producţie, au fost esenţiale pentru succesul acestui produs. Au fost si momente grele, ca ȋn orice proiect inovator, dar le-am depăşit pe toate concentrându-ne pe obiectivul nostru, acela de a crea un produs care să fie ambasadorul României peste hotare, prin calitatea şi atributele sale şi care să aducă bucurie consumatorilor din ȋntreaga lume. Iar feedback-ul pe care l-am primit de la iubitori de whisky din multe ţări, ȋncepând din luna mai, când am dat startul turului internaţional, mi-a arătat faptul că acest produs este aşteptat cu nerăbdare atât ȋn România, cât şi pe foarte multe pieţe internaţionale. Mă bucur că de astăzi ȋl putem oferi consumatorilor şi cumpărătorilor din România şi le mulţumesc tuturor celor care ne-au susţinut pe acest drum".
Gama Carpathian Single Malt a fost extinsă de la cele 3 expresii - Fetească Neagră, Pinot Noir şi Madeira- incluse ȋn ediţia exclusivă limitată de doar 930 de sticle şi numără acum 9 expresii: Fetească Neagră şi Pinot Noir, care fac parte din colecţia dedicată finisării ȋn butoaie de vin românesc, Madeira, Oloroso, Pedro Ximenez şi Tawny Port, incluse ȋn colecţia dedicată finisării ȋn butoaie de vin spaniol şi portughez, Burgundy şi Cognac, din colecţia dedicată finisarii ȋn butoaie de vin franţuzesc şi Commandaria, parte din colecţia dedicată finisării ȋn butoaie de vin cipriot şi grecesc. Expresia Commadaria va fi disponibil exclusiv ȋn Grecia şi Cipru.
Atributele celor 9 expresii - aspect, miros, gust, note finale - sunt prezentate detaliat pe website-ul www.carpathian-singlemalt.com.
Carpathian Single Malt este disponibil acum pentru consumatorii şi cumpărătorii din România, ȋn varianta de 0,7 l, prin intermediul magazinului online www.iconicdrinks.shop, parte din Alexandrion Group şi prin intermediul website-ului de brand. Începând cu jumătatea lunii noiembrie va putea fi achiziţionat şi din magazine specializate, locaţii HoReCa şi de retail premium şi va putea fi comandat pe alte platforme de e-commerce specializate de pe teritoriul României.
Carpathian Single Malt va fi introdus treptat pe pieţele internaţionale.
• Produs integral din ingrediente româneşti
Carpathian Single Malt este produs integral din orz românesc. Este distilat, maturat şi ȋmbuteliat la Distileriile Alexandrion Saber 1789, localizate ȋn Bucov, judeţul Prahova, ȋn apropierea Munţilor Carpaţi. Primul whisky single malt produs ȋn România are ȋn componenţa sa apă din dealurile subcarpatice, renumită pentru calităţile sale, are o culoare naturală, provenită din maturarea exclusivă ȋn butoaie, este realizat fără filtrare la rece pentru a reţine culoarea şi aromele naturale şi are o concentraţie alcoolică de 46 %.
O altă premieră mondială, pe care Alexandrion Group o aduce ȋn această industrie, este faptul că acest whisky a fost maturat şi ȋn butoaie de vin românesc. Alexandrion Group devine, astfel, unul dintre puţinii producători din lume care folosesc butoaie de vin din cramele proprii pentru maturare.
Identitatea vizuală a Carpathian Single Malt a fost creată de agenţia franceză Appartement 103, parte din Marie Claire Group.
Master Distiller-ul Carpathian Single Malt este Allan Anderson, cu origini scoţiene şi irlandeze, care are 30 de ani de experienţă atât ȋn producţia de Scotch whisky (Loch Lomond, Whyte & Mackay, Aberargie), cât şi ȋn producţia de whiskey irlandez (The Great Northern Distillery). De asemenea, Allan Anderson a proiectat distileria Castelului Slane din Irlanda.
"Acest whisky reflectă perfect terroir-ul distileriei noastre. Impactul puternic al aromei orzului nostru malţificat - apa subcarpatică pură, combinată cu aroma unică, emanată de butoaiele de vin românesc şi vinuri provenite din alte ţări, imprimă rafinament whisky-ului Carpathian, care, fără îndoială, va deveni unul dintre cele mai bune din lume, pe măsură ce se maturează. În plus, maturarea ȋntr-o zonă geografică cu climă mai caldă, spre deosebire de cea a Scoţiei (+5⁰C, în medie), ar putea fi o explicaţie pentru caracterul unic, mai blând al acestui whisky superb", a spus Allan Anderson.
Carpathian Single Malt şi-a ȋnceput turul mondial pe 25 mai, la câteva zile după Ziua Mondială a Whisky-ului, printr-un eveniment organizat la Washington, la reşedinta Excelenţei Sale, dl Dan Andrei Muraru, Ambasadorul României ȋn Statele Unite ale Americii, ȋn cadrul căruia a fost dezvaluită ediţia limitată exclusivă de doar 930 de sticle. În iulie, Carpathian Single Malt a fost dezvăluit publicului din Marea Britanie, printr-un eveniment organizat la Londra, la Royal Automobile Club. Turul mondial va continua anul viitor cu evenimente organizate ȋn mai multe ţări, se precizează în comunicat.