Piaţa globală a produselor de lux trece printr-o schimbare radicală pe măsură ce este obligată să se adapteze obiceiurilor de consum ale Generaţiei Z (tineri născuţi între 1995 şi 2010), potrivit unui comunicat al Mokka. Alături de Millennials, consumatorii GenZ au generat "întreaga creştere a pieţei de lux în 2022", conform unui studiu Bain & Company citat de publicaţia americană de business Fortune, parte a Time Warner. De asemenea, se estimează că până în 2025, 70% dintre achiziţiile din zona produselor de lux vor fi realizate de aceste categorii de clienţi, la care se adaugă cei din Generaţia Alpha (tinerii născuţi după 2010).
"BNPL devine o necesitate pentru retailerii produselor de lux", subliniază Alexandru Balaci, CEO-ul fintech-ului Mokka România. "Dacă în urmă cu un deceniu brandurile de lux erau rezervate preponderent unei categorii de cumpărători cu putere financiară mare, astăzi lucrurile stau diferit. Clienţii din generaţiile Millennials, GenZ şi celor care vin după ei au o mentalitate diferită faţă de predecesori. Îşi doresc să aibă acces la produsele preferate pe loc şi nu sunt dispuşi să economisească luni sau ani pentru achiziţia bunurilor de lux. Aceste categorii de cumpărători - care constituie "nucleul dur" al BNPL - au o aversiune faţă de metodele tradiţionale de finanţare, preferând metodele de plată alternative şi flexibile. În contextul de azi devine tot mai evident că vânzările brandurilor de lux vor fi decise de adăugarea butonului BNPL la checkout", se mai arată în comunicat.
Studiul citat de publicaţia Fortune subliniază că există o atitudine "mai precoce faţă de lux" în ce priveşte consumatorii din Generaţia Z faţă de Millennials. Aceştia încep să cumpere articole de lux cu 3 până la 5 ani mai devreme decât Millenialii, adică începând cu vârsta de 15 ani, faţă de 18-20 de ani. Se estimează că Generaţia Alpha va avea un comportament similar. Aceste date obligă numele mari din domeniul produselor de lux să se adapteze rapid noilor condiţii ale pieţei dictate de schimbarea obiceiurilor de consum ale noilor generaţii, conform sursei citate.
"Plăţile alternative de tipul Buy Now, Pay Later nu doar că facilitează accesul potenţialilor clienţi la bunuri, ci îi şi încurajează să cheltuiască pe articole mai scumpe, în măsura în care acestea devin mai accesibile. Din experienţa pe care o avem cu Mokka BNPL pe toate pieţele unde suntem prezenţi - Polonia, România şi Bulgaria - constatăm că aceasta este o soluţie câştigătoare pentru clienţi şi retaileri deopotrivă", spune Alexandru Balaci.
CEO-ul fintech-ului cu acţionariat european şi american subliniază că în ce-i priveşte pe retaileri, "Mokka BNPL este un instrument eficace de loializare, iar datele furnizate de studii interne indică niveluri ridicate de revenire pentru clienţii care utilizează această metodă de plată alternativă". Creşterea traficului, a ratei de conversie şi valorii medii a tranzacţiilor, precum şi scăderea semnificativă a ratei de abandon a coşului de cumpărături sunt câteva dintre avantajele Mokka BNPL pentru retaileri. Pentru clienţi serviciul are avantajul înregistrării instantanee, al finanţării rapide, oferind flexibilitate financiară şi o experienţă de utilizare confortabilă şi nebirocratică, potrivit sursei citate.