Mulţi funcţionari bancari nu au auzit de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a declarat, ieri, Alexandru Păunescu, Director Direcţia Juridică, Banca Naţională a României (BNR) şi membru al Colegiului de Coordonare al CSLAB, în cadrul conferinţei "Soluţionarea alternativă a litigiilor în domeniul financiar-bancar - de la deziderat la realitate".
Alexandru Păunescu a spus: "Este foarte important de menţionat faptul că educaţia financiară, aşa cum noi cei din Banca Naţională a României am mai spus-o, trebuie să aibă loc şi la nivelul angajaţilor băncilor comerciale, la nivelul celor care intră în relaţie directă cu consumatorul, la nivelul celor care vând produsul financiar, care-l plasează efectiv. Produsul financiar nu este un produs ca oricare altul. Este vorba despre plasarea unei sume de bani care trebuie să se întoarcă la bancă pentru că banca nu împrumută din banii proprii, ci din banii deponenţilor. Am constatat în câteva acţiuni pe care le-am organizat împreună cu băncile că sunt încă des-tul de mulţi funcţionari bancari care nu au auzit de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar".
Oficialul BNR a subliniat că este necesar ca la capitolul training intern derulat de băncile comerciale, să se dea importanţă mai mare acestui aspect.
"Nu este vorba de o reclamă pe care băncile ar trebui să o facă Centrului de Soluţionare Alternativă, ca să încurajeze consumatorii să recurgă la astfel de proceduri chiar dacă nu au nicio problemă. Vorbim de necesitatea ca atunci când un consumator este nemulţumit să i se ofere această variantă ca alternativă la instanţă sau la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului", a spus Alexandru Păunescu.
Domnia sa a adăugat: "Toată lumea îşi doreşte ca numărul de dosare din instanţă să scadă, ca numărul de reclamaţii de la ANPC să scadă şi ca să se ajungă la un rezultat în domeniul financiar - bancar de rezolvare a acestor diferende pe calea negocierii".
CSALB este o entitate europeană, înfiinţată după transpunerea în legis-laţia românească a Directivei 11/2013 a Comisiei Europene.
Consumatorii pot apela la CSALB pentru probleme diverse: dacă au popriri asupra sumelor exceptate de la executare; situaţii legate de bani alocaţi prin programe finanţate din fonduri europene; plăţi eronate sau probleme cu transferurile bancare; des-fiinţări de depozite înainte de scadenţă sau alte probleme legate de depozitele bancare; situaţii referitoare la asigurări financiar-bancare sau la cardurile de credit.