Reporter: Ce reprezintă, în opinia dumneavoastră, Reva Simeria după un secol şi jumătate de activitate fără întrerupere?
Alina Magdău: Trecerea celor 150 de ani de la înfiinţare şi până în prezent a făcut din Reva atât un simbol al industriei feroviare româneşti cât şi modul în care tradiţia a câştigat "bătălia" cu timpul.
Reporter: Care sunt principalele schimbări prin care a trecut compania într-o perioadă atât de lungă?
Alina Magdău: Lucrurile mari au începuturi mici, iar drumurile care duc spre culmi nu sunt niciodată drepte. Am avut perioade atât bune şi foarte bune cât şi perioade mai puţin favorabile.
Reva a supravieţuit celor două războaie mondiale, iar unul dintre cele mai negre momente ale sale a fost în 1944, când aviaţia anglo-americană a bombardat Atelierul, provocând pagube materiale importante. Totuşi, este de precizat că activitatea nu a fost oprită nici măcar pentru o oră.
Cea mai bună perioadă din istoria societăţii a fost fără doar şi poate privatizarea şi intrarea în Grupul Grampet, ce a marcat începutul unei perioade de creştere, investiţii în modernizare şi dezvoltare de noi tehnologii. Datorită acestei susţineri constante, Reva Simeria a reuşit să devină principalul reparator din Europa Centrală şi de Est.
O altă schimbare care trebuie menţionată este cea din 15 februarie 1992 când I.M.M.R Simeria devine S.C DE REPARAT MATERIAL RULANT "REVA" S.A., societate comercială pe acţiuni cu capital majoritar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor. Tot în această perioada, REVA a fost admisă la Bursa de Valori Bucureşti, în prezent fiind listată pe Sistemul Alternativ de Tranzacţionare al BVB.
Reporter: Foarte puţine companii din ţara noastră sunt atât de longevive precum cea pe care o conduceţi. Ce credeţi că a diferenţiat Reva de alte societăţi autohtone care şi-au încetat de mult activitatea?
Alina Magdău: Această companie a apărut odată cu începerea lucrărilor la tronsonul de cale ferată Arad-Simeria-Alba-Iulia, cu ramura secundară de la Simeria la Petroşani. Ceea ce a început ca o necesitate a continuat datorită faptului că de-a lungul timpului am căutat să ne adaptăm cerinţelor clienţilor noştri, oferindu-le soluţii personalizate pliate pe nevoile lor.
Reporter: Venind în prezent, cu excepţia lui 2016, în ultimii patru ani, Reva Simeria a înregistrat profit şi activitate în creştere reflectată prin aprecierea veniturilor. Care sunt cei mai importanţi factori care au concurat la această evoluţie?
Alina Magdău: Cifra de afaceri înregistrată de Reva a avut un trend ascendent în ultimii trei ani, ca urmare a diversificării activităţii prin realizarea de modernizări de vagoane, a creşterii veniturilor obţinute din turnarea de piese din fontă şi oţel, dar nu în ultimul rând şi datorită menţinerii unor relaţii de colaborare extrem de bune cu partenerii noştri.
Reporter: Care sunt principalele direcţii de dezvoltare ale companiei pe termen lung şi ce investiţii presupun acestea?
Alina Magdău: 150 de ani pentru unii poate însemna mult şi suficient, pentru noi este doar o bornă pe lungul drum pe care-l avem în faţă. Ne propunem asimilarea în fabricaţie şi a altor tipuri de vagoane cisternă, altele decât cel pe care îl avem în prezent pe flux, de exemplu vagon cisternă de tip Zacns. În paralel muncim să introducem în fabricaţie şi vagoane de marfă de tip Eaos şi Eanos, vagoane platformă de tip Rgs şi Rgns.
Reporter: Care este, în opinia dumneavoastră, viitorul transporturilor?
Alina Magdău: După o lungă perioadă, timp în care "drumurile de fier" au devenit cenuşăreasa transporturilor româneşti, se pare că autorităţile şi-au dat seama că transportul feroviar este asul din mânecă, cartea pe care au pariat toate ţările dezvoltate.
Dacă luăm în considerare şi faptul că impactul pe care îl are asupra mediului înconjurător este cel mai scăzut, în comparaţie cu celelalte mijloace de transport, cred că o creştere de 30% până în 2030 este o estimare cât se poate de aproape de realitate.
Reporter: Acţiunile Reva Simeria sunt tranzacţionate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti. Care sunt principalele avantaje ale faptului că societatea este listată la bursă? Există dezavantaje?
Alina Magdău: Dintre avantajele listării la bursă aş aminti: diversitatea formelor de finanţare, vizibilitate şi notorietate mai mare în faţa partenerilor de afaceri şi a posibililor investitori.
Bineînţeles că orice avantaj vine la pachet cu un dezavantaj, iar printre dezavantajele listării ar fi: riscul de subevaluare şi cerinţe de conformitate ce implică costuri ridicate, de exemplu companiile listate trebuie să pregătească situaţii financiare auditate şi să publice rapoarte anuale.
Reporter: Vă mulţumesc!