Producătorul de dispozitive electronice Allview (Visual Fan SRL) a înregistrat, în 2020, o cifră de afaceri de peste 82,75 milioane de euro (404,61 milioane de lei), cea mai mare din istoria de 19 de ani a companiei. Profitul net s-a situat la 4,88 milioane de euro (23,86 milioane de lei), după un an de creştere a vânzărilor pentru echipamentele electronice, dar în care Allview a valorificat şi alte oportunităţi comerciale apărute în relaţia cu China, pe fondul pandemiei de COVID-19, conform unui comunicat remis redacţiei.
Din totalul profitului net, producţia de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri şi alte gadgeturi) a reprezentat 1,4 milioane de euro (7,04 milioane de lei), în creştere de aproape 4 ori faţă de profitul înregistrat de producţia de electronice (1,84 milioane de lei) în 2019.
Sporirea semnificativă a profitabilităţii pentru producţia de electronice survine unei creşteri constante a cifrei de afaceri din activitatea de bază, cu 20% faţă de 2019, respectiv 36% faţă de 2018. Allview a înregistrat creşteri de vânzări pentru întreg portofoliul de produse electronice în 2020, faţă de anul anterior, între care se remarcă avansul vânzărilor pentru gama IT&C, cu 12%, respectiv pentru televizoare smart, cu 27%.
"În pofida climatului economic plin de incertitudini, anul 2020 a fost unul cu rezultate foarte bune pentru Allview. Creşterea cifrei de afaceri şi a profitului pentru activitatea noastră de bază, dispozitivele electronice, arată că reuşim să intuim tendinţele pieţei dinamice pe care acţionăm, venind cu produse inovatoare, la un raport calitate-preţ competitiv. Cred că am dovedit că suntem o companie matură, care ştie să îşi urmeze planurile de dezvoltare inclusiv în condiţii de piaţă dificile, precum cele generate de pandemia COVID-19, dar şi să maximizeze oportunităţile care apar. Aş vrea să mulţumesc echipei Allview pentru rezultatele excelente şi sunt convins că, în anii următori, ne vom folosi experienţa de aproape două decenii pentru a reconfirma aceste performanţe," a declarat Lucian Peticilă, fondator şi director general al Allview.
Între realizările din 2020 ale companiei se numără o premieră pentru un brand românesc: extinderea gamei de televizoare smart ePlay cu Android TV şi Google Assistant, cu modele QLED, facilitând democratizarea tehnologiei Quantum Dot.
Din perspectiva activităţii comerciale, la creşterea cifrei de afaceri a companiei de anul trecut a contribuit implicarea Visual Fan SRL în eforturile mediului de business din România de a procura echipamente medicale care deveniseră greu de găsit în trimestrul al II-lea. Pe baza relaţiilor îndelungate cu furnizorii chinezi, compania braşoveană a reuşit să achiziţioneze, într-un ritm accelerat şi la preţuri avantajoase, consumabile medicale pentru mai mulţi parteneri din serviciile de sănătate, atât din sectorul public, cât şi cel privat.
O altă oportunitate valorificată de Allview, în 2020, a fost segmentul educaţional, unde a crescut cererea de echipamente care să faciliteze şcoala online, generând o cifră de afaceri de 6,87 milioane de euro (33,62 milioane de lei). Portofoliul companiei a fost diversificat rapid prin dispozitive precum Viva H1003 LTE PRO (dispozitiv special conceput pentru educaţia online), Allbook I (echipat cu procesor Intel Core i3 din a 10-a generaţie, sistem de ventilaţie performant, capacitate de memorie extinsă, ce le oferă utilizatorilor toate funcţionalităţile de care au nevoie, într-un design subţire şi elegant) şi Allbook Q (primul laptop Allview cu procesor Snapdragon şi modem G4 integrat).
Pentru 2021-2022, Allview îşi propune să devină lider pe piaţa românească de Smart TVs cu Android TV şi Google Assistant integrat, obiectiv ce are toate premisele de a fi atins, având în vedere oferta diferenţiată şi diversificată de produse, precum şi potenţialul de creştere pe care piaţa îl manifestă.
O altă direcţie de dezvoltare se va concentra pe conceptul Touchless, care permite interacţiunea cu dispozitivele electronice fără atingere, ceea ce a devenit un aspect fundamental în contextul măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2. Pe lângă beneficiile legate de sănătatea publică, această nouă tehnologie îmbunătăţeşte şi experienţa utilizatorilor, aducând mai mult confort, naturaleţe şi eficienţă a comunicării.
La nivel operaţional, compania îşi propune investiţii în dezvoltarea capacităţilor in-house de creare şi implementare a tehnologiilor şi de a atrage cele mai bune talente de pe piaţă pentru a se alătura echipei Allview.
Pentru finanţarea planurilor de dezvoltare, Allview pregăteşte listarea companiei la Bursă, alături de brokerul TradeVille.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.03.2021, 20:51)
Cei interesati de listarea Allview ar trebui sa completeze informatiile din acest articol cu cele publicate tot de Bursa acum cateva zile, intr-un articol semnat de C. Dogaru.