Producătorul de aluminiu Alro Slatina a preluat compania de alumină Alum Tulcea, valoarea totală a tranzacţiei fiind de aproximativ nouă milioane de dolari. Achiziţia Alum Tulcea face parte din strategia de integrare pe verticală aplicată de Marco Industries, proprietarul producătorului de aluminiu. Iniţial, din grup făceau parte un producător de aluminiu - Alro Slatina, o companie de materiale derivate din aluminiu - Alprom, iar acum s-a alăturat şi Alum - furnizorul de materie primă.
"Tranzacţia Alro - Alum s-a făcut în conformitate cu reglementările pieţei de capital şi a ţinut cont de valoarea de piaţă a producătorului de alumină, fiind chiar superioară acesteia", a declarat Marian Năstase, vice-preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro. Domnia sa a adăugat: "Preţul mai mare plătit pentru < Alum > va face ca interesele acţionarilor minoritari să fie mai bine protejate. În viitor, vom face o ofertă publică de preluare, prin care cei care deţin acţiuni şi vor dori să le vîndă vor putea obţine un preţ mai bun".
Strategia de dezvoltare aplicată de Marco Industries la Alro Slatina se va extinde şi asupra Alum Tulcea. Astfel, Alro îndeplineşte deja toate obligaţiile privind protecţia mediului stabilite de Uniunea Europeană. Investiţiile realizate de companie în programele de mediu au fost de peste 70 de milioane de dolari, iar emisiile de noxe ale Alro sînt sub limitele acceptate de Uniunea Europeană. Aceeaşi situaţie este înregistrată şi la Alprom, ale cărei emisii sînt sub limitele impuse de UE.
"La Alum Tulcea există probleme serioase de mediu, pentru care avem programe la fel de serioase. Acestea ne vor permite să aducem producătorul de alumină la acelaşi nivel, din punct de vedere al respectărilor normelor de mediu, ca şi Alro şi Alprom", a mai spus Marian Năstase.
În ultimii trei ani, la Alro au fost investiţi 145 de milioane de dolari, în special în modernizarea liniilor de producţie şi în protecţia mediului. Numai anul acesta investiţiile tehnologice vor atinge 25 de milioane de dolari.
Producţia de aluminiu a crescut în fiecare an, estimîndu-se atingerea unui nivel de 260.000 de tone pe an în 2006. Cifra de afaceri a Alro a fost de aproximativ 500 de milioane de dolari, în 2004. Veniturile operaţionale brute ale Alro au atins 401 milioane euro, iar profitul operaţional a fost de 41,9 milioane de euro. Profitul net a fost de 31,5 milioane de euro.
Alro este cel mai important producător de aluminiu primar din Europa Centrală şi de Est şi singurul producător de aluminiu şi aliaje pe bază de aluminiu din România. Capacitatea sa de producţie instalată este de peste 260.000 de tone anual. Alro este o societate pe acţiuni, cotată la Bursa de Valori Bucureşti.
Principalele pieţe de desfacere pentru aluminiul produs la Alro sînt Uniunea Europeană (Italia, Grecia, Germania, Franţa, Marea Britanie, Ungaria etc.), Turcia, ţările din zona Balcanilor. Compania exportă, de asemenea, în Statele Unite, Israel, Coreea de Sud şi Arabia Saudită. Compania deţine certificarea ISO 9001 pentru managementul calităţii, produsele sale respectînd standardele de calitate pentru aluminiul primar ale Bursei de Metale din Londra (London Metals Exchange - LME).