• Posibilă listare a companiei în 2009
Compania Altex estimează că va realiza în acest an o cifră de afaceri de 300 milioane de euro şi un indice de profitabilitate de aproximativ 2%, în condiţiile în care piaţa de retail atinge 900 milioane de euro în 2007. Preşedintele Altex, Dan Ostahie, previzionează pentru anul 2008 o cifră de afaceri de peste 350 milioane de euro şi o cotă de piaţă de 26%. Domnia sa consideră că piaţa LCD-urilor va exploda în următorii ani şi îşi bazează previziunile pe creşterea veniturilor populaţiei. Domnia sa a mai precizat că are în vedere posibilitatea listării la o bursă (posibil cea românească) a acţiunilor firmei în anul 2009, dar nu exclude şi un alt tip de tranzacţie în 2008-2009.
Investiţiile totale realizate de Altex în a doua jumătate din 2007 se vor ridica la aproximativ 15 milioane euro. Compania a început demersurile pentru extinderea pe pieţele din Sud-Estul Europei şi intenţionează ca în anul 2008 să deschidă în Bulgaria primul magazin din afara ţării. A fost aleasă Bulgaria pentru că este cea mai apropiată de România din punct de vedere al distanţei geografice, potrivit preşedintelui companiei.
• Afacerile Altex au crescut cu circa 25% în primul semestru, la 112 milioane de euro
Altex a înregistrat în primul semestru al anului 2007 o cifră de afaceri de 112 milioane de euro, fără TVA, în creştere cu circa 25% faţă de perioada similară din 2006, au declarat, ieri, reprezentanţii companiei.
2006 a fost cunoscut ca fiind anul de declin al pieţei ca urmare a înăspririi condiţiilor de creditare, precum şi a orientării clienţilor către alte arii de consum (auto, turism, fashion). De fapt, anul trecut, s-a produs o corecţie a creşterilor explozive din anii anteriori, schimbându-se raportul vânzărilor cash-rate de la aproximativ 70% rate şi 30% cash, la circa 70% cash şi 30% rate. 2006 a fost primul an în istoria Altex în care obiectivele de vânzări şi profitabilitate nu au fost atinse. În decursul acestui an au fost setate o serie de procese interne (în logistică, distribuţie) cu o inerţie relativ mare şi care au afectat rezultatele anului 2006.
Dan Ostahie a spus: "2006 a fost un an de declin şi primul din istoria companiei în care Altex nu şi-a atins obiectivele stabilite. Rezultatele din semestrul acesta marchează trecerea, după un an şi jumătate, la valori pozitive din punct de vedere al profitabilităţii. În primul semestru al acestui an marja operaţională a crescut cu peste 10% faţă de 2006 şi am început deja să îmbunătăţim costurile fixe, care sunt mult diminuate faţă de anul trecut".
În prima jumătate a anului 2007, strategia Altex s-a concentrat pe modernizarea şi dezvoltarea celor două reţele, Altex Megastore şi Media Galaxy. Valoarea investiţiilor pentru primul semestru al anului se ridică la 5 milioane de euro.
La sfârşitul lunii iunie, Altex avea o suprafaţă comercială de peste 80.000 metri pătraţi, având peste 80 de magazine Altex Megastore, 14 magazine Media Galaxy şi cinci magazine Digital (un concept nou de retail, pe suprafeţe mici).
În cel de-al doilea semestru din 2007, Altex va deschide patru noi magazine Altex Megastore, patru Media Galaxy şi încă cinci magazine Digital, totalizând o suprafaţă comercială de peste 100.000 metri pătraţi.