Cei 18 kilometri de autostradă dintre Iernut şi Cheţani, inauguraţi vineri în prezenţa preşedintelui Klaus Iohannis, a premierului Ludovic Orban şi a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, fac parte din Autostrada Transilvania, secţiunea dintre Târgu Mureş şi Câmpia Turzii. Ei vor fi deschişi la pachet cu nodul rutier Cheţani, care face parte din lotul următor, unde lucrările avansează greu şi este greu de spus când vor fi gata, scrie g4media.
Lotul construit de Astaldi-Max Boegl se leagă de loturile de autostradă Iernut-Ogra (3,6 km) şi Ogra-Ungheni (10,1 km), care sunt gata de la final de 2018. Prin urmare, de vineri se va ptea merge doar pe autostradă pe circa 32 de kilometri, de la Ungheni şi până la Cheţani, cu acces şi descărcare din DN15.
Lucrările la cei aproximativ 18 kilometri de şosea de viteză dintre Iernut şi Cheţani au început în mai 2016 şi au fost realizate de asocierea Astaldi-Max Boegl.
A3 Iernut - Cheţani - 17,9 km
Constructor: asocierea ASTALDI SPA - MAX BOEGL ROMANIA SRL - ASTALROM SA - CONSITRANS SRL
Contract: semnat în 2015, ordinul de începere a lucrărilor dat în 2016
Stadiu fizic (aprilie 2020): 88,99%
Valoare contract (fără TVA): 437,6 mil. lei
Cei 18 kilometri de şosea rapidă riscau să devină "muzeu" în lipsa finalizării lucrărilor la nodul Cheţani, care ţine de următorul lot de autostradă, Cheţani-Târgu Mureş, unde asocierea condusă de românii de la Straco avansează foarte greu cu lucrăile. Şefii de la Drumuri au cochetat o vreme cu ideea de a prelua în regie proprie nodul rutier şi de a-l construi angajaţii Direcţiilor Regionale de Drumuri Braşov şi Cluj. În cele din urmă, însă, lucrările la nod au fost realizate de către subcontractorii celor de la Straco.
A3 Cheţani - Câmpia Turzii - 15,7 km
Constructor: S.C. STRACO GRUP S.R.L. - S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L., S.C. TOTAL ROAD S.R.L
Contract: semnat în 2015, ordinul de începere a lucrărilor, dat în mai 2016
Stadiu fizic (aprilie 2020): 33,8%
Valoare contract (fără TVA): 279,7 mil. lei
Finalizare estimată: 2021