Cryptomoneda este un concept deja depăşit, lumea nu mai vrea monede, fise. Dacă vrei să câştigi serios, trebuie să laşi cryptomărunţişul şi să treci la cryptobancnotă.
Am lansat prima cryptobancnotă, printez bani cu chipul meu, la cea mai rapidă tiparniţă - ăsta e avantajul cryptobancnotei mele, nici nu se compară cu cea de la BNR.
E noua paradigmă, leul scade, moneda mea creşte. De săptămâna trecută a crescut cu 1000%, e pe bune, dar nu ai cum să verifici pentru că am tranzacţiile acasă la mine, pe un caiet, se cheamă blocknoteschain. Ăsta este viitorul crypto, nu consumă curent cum consumă actualele cryptomonede. Am făcut ICO (Initial Coin Offering), aşa că poţi să o cumperi cu discount, îmi dai bani reali şi la schimb tu iei Trusty Extra Algorithmic Paper Asset! E de încredere, doar are "trusty" în titlu, e proiect serios, aşa cum au scris site-urile şi influencerii pe care i-am platit să scrie.
Să iei măcar câteva, uite, eu am luat milioane. Mi le-am alocat din start, aşa că pot să le vând la orice preţ şi o să fac profit, deci este profitabilă. Deşi îi zice bancontă, nu e acceptată nicăieri, dacă vrei să o schimbi înapoi pe bani reali, vii la mine şi dacă nu am fugit, văd eu la ce curs ţi-o schimb. Dar e păcat să o schimbi - uite, ca să nu o schimbi, dă-mi-o tot mie să o ţin, ţi-o blochez şi îţi dau o dobândă de 50%, ba nu, de 100%, e un concept nou, se cheamă stacking. Iar dacă nu vrei, oricum tot la mine rămâne, pe blocknoteschain-ul meu.
Sună a glumă, nu? Dar dacă făceam cryptobancnota să fie online, nu mai era glumă, era oportunitate de investiţie. Crypto nu ştie de glumă. A mai crezut cineva că a făcut o glumă, i-a zis dogecoin, nu a râs nimeni şi acum e în topul cryptomonedelor.
Deşi "crypto e viitorul", tehnologia blockchain are peste 20 de ani şi nu a mai apărut nimic bazat pe ea. Chiar dacă tehnologia crypto ar fi viitorul, cryptomonedele actuale nu vor avea viitor pentru că or să fie concurate de cryptomonedele băieţilor mari sau or să fie constrânse de guverne. Chiar credem că guvernele vor lăsa cryptomonedele private să înlocuiască propriile lor monede? Chiar credem că nişte băieţi pot concura cu marii procesatori de plăţi, cu băncile, cu giganţii IT? Ei nu ar fi capabili să îşi facă propriul crypto dacă l-ar considera util sau proftabil? Îşi vor face cu siguranţă dacă tehnologia o să se îmbunătăţească.
Dacă foloseşti crypto să încalci legea, atunci îl foloseşti pentru ceea ce e bun. Însă dacă îl foloseşti pentru diversificare, cumperi degeaba, preţul crypto se mişcă în aceeaşi direcţie cu bursa, imobiliarele şi multe altele în care se duce excesul de lichiditate. Crypto nu se cumpără pentru tehnologie, nu cumperi acţiuni la compania care deţine tehnologia. Crypto nu se cumpără pentru "store of value", volatilitatea e mult prea mare şi valoarea se poate pierde.
Şi atunci de ce este crypto aşa de popular?
Elon Musk îl promovează doar pentru a manipula piaţa şi a face profit pe spatele credulilor. Ar fi putut sa işi facă propriul crypto dacă chiar credea în aşa ceva, doar nu e "rocket science", şi chiar dacă era, nu era problemă pentru că el face şi rachete.
Alţii îl umflă pentru ca au afaceri conexe cu crypto. Unii intermediază tranzacţiile, alţii vând hardware, mass-media face audienţă, brokerii fac instrumente financiare. Dar niciunul nu investeşte în crypto si nu le pasă că "împăratul este gol".
Nu există "investesc în crypto", în crypto nici nu prea se speculează, în crypto se cumpără la "Doamne ajută". Crypto este o religie, se bazează pe credinţă, pe "eu cred că o să crească". Se cumpără cu speranţa că se va vinde mai scump. Este fix definiţia unei bule. Crypto nu produce nimic de la an la an ca să justifice o creştere de valoare, din contră, se minează monede noi şi ar trebui să se devalorizeze. Cei care cumpără acum crypto pot face profit doar dacă vin alţii să cumpere acelaşi lucru dar mai scump. Cotaţiile cresc atât timp cât intră persoane noi în joc, iar asta nu poate merge la infinit. Toată lumea care şi-a dorit are deja crypto si vorbeşte de crypto, cum toţi aveau şi vorbeau de acţiuni şi terenuri în 2007. Acum, majoritatea vrea să scoată bani, piramida se inversează, semn că nu mai este mult până la marea prăbuşire, când mulţi vor rămâne şi investiţi şi cu banii luaţi. Când se prăbuşeşte bursa, rămâi cu nişte părţi din companii, când se prăbuşeşte piaţa imobiliară, rămâi cu proprietăţile, când o să se prăbuşească crypto o să rămâi cu $TEAPA luată.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Alex în data de 26.01.2022, 00:09)
Frumos, elegant, definiția de TEAPA (Trusty Extra Algorithmic Paper Asset). Perfect de acord cu cele scrise. Felicitări!
2. anonim
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 00:14)
INTERESANT!!!
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 00:17)
Acum 10 ani erau bune criptele astea, pare ca paradigma s-a schimbat.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 00:25)
In primele zile, Caritasul este genial.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 00:38)
crypto piata nici macar casino nu e
5. fain articol
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 03:15)
Eu stiu destui care au cumparat asa ceva, in speranta ca poate se imbogatesc. Unora le-a iesit, restul inca mai spera...exact ca la caritas.
6. Felicitari
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 07:01)
Foarte frumos articol, felicitări !!
7. La bascalie, primii!
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 07:30)
Crypto e ca social media: oricine poate sa publice orice deci inclusiv toti nebunii isi dau cu parerea si chiar isi fac grupuri destul de maricele.
Insa nu am vazut pana acum o analiza de fond a crypto. BitCoin are in prima tranzactie mesajul:
> The Times 03/Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks
Deci, la origini se doreste un sistem monetar fara manipulari arbitrare din partea elitelor.
Astazi ne bucuram de inflatie pe tot global. Chiar sa nu aiba tiparnita Fed si imprumuturile luate de toate tarile "pentru pandemie" nici o legatura? Mai crede cineva ca e "supply chain"-ul? Mai crede cineva ca e "tranzitorie"?
Fed a tiparit bani pentru ca a putut. La un referendum nu cred ca lumea ar vota democratic puterile unei banci centrale (daca le-ai putea explica cumva care sunt).
Cat despre bani, senzatia mea e ca multi ar prefera deflatie, nu inflatie. Cine nu vrea ca banii lui sa valoreze mai mult? De ce isi tine lumea economiile in euro? Ca sa pastreze valoare.
Deci or zice textele economice ca putintica inflatie e ideala, insa eu cred ca o deflatie de 2% nu a fost testata niciodata. Daca banii ar valoara ceva si ar tine valoare... ce bine ar fi nu? Bine pentru catei!
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 08:38)
Vorba unui economist batran de la BNR: de inflatie nu anmurit nimeni, de deflatie se moare.
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 10:35)
Spune-i la bătrânul ăla ce a murit înghețat!
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 12:05)
Si-a achitat factura la gaz
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 08:10)
wow, genial
9. fără titlu
(mesaj trimis de Jiji în data de 26.01.2022, 08:27)
Foarte tare, felicitari!
10. Opinezi la fel ca un dictator
(mesaj trimis de Edu în data de 26.01.2022, 09:45)
Crypto, blockchain tech va fi viitorul,doar dinozauri în gândire ca tine fac să se mai prelungească un pic manipularea. P. S până și dinozaurii atotputernici au fost exterminați
11. fără titlu
(mesaj trimis de ferencz în data de 26.01.2022, 11:42)
Bravo !
12. Crypto este o joaca la păcănele modern
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 11:59)
Da nu exista investiții in Crypto sunt doar speculații joaca la păcănele moderne!
Cam atât, cei ce își aroga denumirea de investitori in Crypto chiar și Bitcoin sunt doar niște afoni in investiții și confunda termenii de investitor cu cel de speculant sau jucător la păcănele!
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 15:57)
cum or fi investitiile in tezla?
12.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de antonim în data de 26.01.2022, 16:35)
Tezla tot se pretinde activitate productiva. Obiectivul principal este mutarea muntilor cu ajutorul gandurilor constructive, dar ceva baza exista. Bula nu se va sparge pana la nivelul de 0,000000000000001$.
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 12:11)
Cum ai cumparat tu, Alexe, 33 % din Raiko Transilvania crezand ca va creste .... pariu contra pietei, ce mai ....
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de Alexe în data de 26.01.2022, 12:25)
Am cumparat la 1.05, verifica te rog cat e pretul acum
13.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 13:40)
Oricum plasamentele private sunt aranjate de brokeri, cumpara numai cine trebuie. Cei care au cumparat din piata sunt toti pr minus. In afara de smecherii din plasamentele private, in general. Ar trebui interzise. Ori faci IPO transparent si pot cumpara toti care vor, ori daca nu, nu mai listezi nimic. Si apoi mergeti la emisiuni si va laudati ... pai normal, pe un investitor obosnuit nu il ia nimeni in seama. Asta nu e transparenta.
13.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.2)
(mesaj trimis de Alexe în data de 26.01.2022, 13:59)
Plasamentul la Raiko a fost o data cu cel de la Norofert, cand brokerii alergau dupa investitori ca sa ii bage in Plasamente.Restul de detineri mari le am din piata
13.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 15:30)
Plasamentele private sunt bani care intră în contul companiei, deci ajută compania. Cu cât se listează după aceea compania sau cum evoluează acțiunea e necunoscut tuturor. Plasamentele private sunt bune pentru bursă și companii și nu intră în ele "șmecherii" ci investitori de obicei puțin mai mari, precum dl Alexe.
13.5. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.01.2022, 16:25)
...
13.6. doamna dna (răspuns la opinia nr. 13.3)
(mesaj trimis de Nicu Baros în data de 26.01.2022, 16:41)
La lichiditatea de azi, de detinerea de la raiko se poate scapa in 10-12 ani, si cu pretul in scadere. E mult adevar si in postarea 13.2, si cred ca in articolul asta va cam dati de gol....
13.7. funtastik (răspuns la opinia nr. 13.4)
(mesaj trimis de Nicu Baros în data de 26.01.2022, 16:51)
si cel mic de ce sa nu intre ? La arobs au pus limita minima, la petarde le lasa la liber....Cunosc extrem de bine piata si "elementele" ei, ma si amuz cand vad ce sfaturi dau baietii aparuti peste noapte, cu experienta lor de 3-4 ani, unii suparati ca nu pun mana pe sifoane, altii cu manevre de se incurca si ei in ele, doar or gasi si ei gusteri ca cei din crypto, de te intrebi care e diferenta....
13.8. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 13.7)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.01.2022, 17:15)
...
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 12:28)
Investitori pe grafice united for battle
15. fără titlu
(mesaj trimis de Warren Buffett în data de 26.01.2022, 15:17)
eu nu mai sunt atat de sigur ca fenomenul asta va disparea. sunt de acord cu toate argumentele tale referitoare la lipsa oricarei valori intrinseci, natura pur speculativa (deocamdata) a acestor active. nu am fost si nu sunt de acord ca pot fi considerate monede. nu doar pentru ca nu sunt acceptate mai pe nicaieri, asta este de natura evidentului. problema vine ca nu pot inlocui fiat money in procesul de creditare, cel putin in sistemul financiar actual. prin natura lor finita - care este de fapt un argument pentru aceste asseturi in ideea de "store of value" - intra in contradictie cu ideea de creditare care presupune de fapt creare de masa monetara. multi confunda "imprumutul" cu "creditul". nu este acelasi lucru, imprumutul il puteti lua de la oricine, creditul vi se acorda doar de catre o institutie bancara.
sunt de acord ca sunt multe tepe si ca multe dintre crypto, poate dintre cele mainstream acum, vor disparea. dar nu as paria pe disparitia crypto in general. eu daca as putea investi intr-un ETF care sa cuprinda toate, dar absolut toate crypto asset-urile chiar de la aparitie (imposibil in mod practic), as investi o suma de bani acolo.
de ce nu mai cred ca vor disparea?
primul argument il dai chiar tu in ceea ce ai scris. pentru ca au devenit o "religie", pentru ca se bazeaza pe credinta. aurul cum a ajuns sa capete valoare? prin asocierea cu zeii, a fost considerat "metalul zeilor" si unele civilizatii precolumbiene chiar au interzis detinerea lui de catre paturile inferioare. ce s-a intamplat pe urma chiar nu mai conteaza, dar ideea este ca, initial, valoarea i-a fost conferita din ratiuni religioase. este posibil ca tot universul crypto sa capete o valoare tocmai din credinta oamenilor ca "este bun", desi in mod real nu este bun la nimic. la ce este buna o gheata a lui Pele cumparata pe bani multi la o licitatie? valoare de raritate? da, dar nici aia nu foloseste la nimic.
al doilea argument este legat tocmai de valoarea lui strict extrinseca, data de posibilitatea de tranzactionare 24/7. nu poate deveni asta o dependenta? sunt oameni dependenti de ruleta, de poker, de pacanele. si destui. nu neaparat saraci. un token intr-un cazinou nu are nici o valoare in afara lui, dar in interior are. nu este piata crypto un cazinou de dimensiuni planetare, deschis 24/7 si accesibil absolut oricui? de ce s-ar inchide un astfel de cazinou? cele clasice prospera de zeci de ani, de ce nu ar prospera si asta?
un al treilea argument este legat de noua nebunie a metaversului. metaversul asta s-ar putea sa isi gaseasca o utilitate, sa fie o combinatie de socializare virtuala, mediu de promovare pentru companii dar si pentru chestiuni practice prin realitate augmentata. vad ca accesul la metavers, mai bine zis accesul la achizitii in metavers se poate face doar cu crypto. deci, in functie de succesul metaversului si crypto asset-ul proprietar ar putea sa capete un sens. bineinteles si cu metaversul este riscul cat casa, pentru ca trebuie sa il nimeresti pe cel care va deveni mainstream. daca va deveni vreunul, vreodata.
nu am nici crypto nici alte NFT-uri prin metavers. nu intentionez sa cumpar vreunul, am mentionat ca as lua un ETF, dar nici nu as shorta vreun crypto asset.
15.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de antonim în data de 26.01.2022, 15:27)
Isi vor pastra utilitatea si la cotatii de 0,00000000000000001$
Princi piul cotarii unei cryptomonede pe bani reali se numeste scam. Numarul de cryptomonede este infinit, dovada cryptobancnota din articol. Oricine poate sa lanseze un numar nelimitat de sisteme crypto limitate de autor. Store of value in numarul de oi care au sarit aseara gardul pana a adormit proprietarul numaratorii.
15.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 15:28)
> eu nu mai sunt atat de sigur ca fenomenul asta va disparea
Corect. Este imposibil sa omori asa o idee. Software-ul e deja scris. Si daca ar termina tot ce exista, o va lua de la capat.
> al doilea argument este legat tocmai de valoarea lui strict extrinseca, data de posibilitatea de tranzactionare 24/7
De fapt, banca mea de ce nu imi poate face un transfer intr-o zi de sambata? E mai mult o cutuma decat vre-o limitare tehnica.
15.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15.2)
(mesaj trimis de Alexe în data de 26.01.2022, 16:48)
Eu ma leg de valoarea lor. Nici lalelele olandeze nu au disparut si au utilitate.
O sa vezi ca banca ta o sa permita transferuri instant in urmatorii ani
15.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 18:00)
> O sa vezi ca banca ta o sa permita transferuri instant in urmatorii ani
Probabil ca in vre-o decada-doua va fi si Romania la nivelul Europei din anii '80 sau ceva de genul. Daca timpul nu are valoare poti astepta oricat orice.
15.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 15.4)
(mesaj trimis de antonim în data de 26.01.2022, 18:13)
Se poate astepta de vineri pana luni. E chiar OK.
Numai în domeniul crypto risti sa ramai sarac lipt peste weekend.
16. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.01.2022, 16:05)
...
17. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.01.2022, 16:31)
...
18. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 17:28)
sa speram ca nu o sa fie asa (bancile centrale vor emite monezi digitale pe care le vor folosi dupa cheremul lor, populatia fiind obligata sa manance ce, unde si cat vor ele, sa i cheltuiasca cum cand si unde vor ele, altfel contul blocat sau golit )
dar daca va fii, crypto sau trocul va fii o solutie.
ce incredere sa mai ai in bancile centrale sau in guverne?
ce nu merge cu gripa incearca cu razboiul?,
doar oameni sa fie speriati si ocupati
18.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 18)
(mesaj trimis de antonim în data de 26.01.2022, 18:15)
Badea Gheorghe sta cu ochii bulbucati pe DN sa opreasca un posesor de Tomatocoin.
19. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.01.2022, 18:36)
Oare titlurile de stat sau obligatiunile chiar si actiunile, cum pot fi considerate? Eu cred ca sunt tot un fel de bani virtuali(monede, bancnote). Intradevar acestea (inainte se emiteau fizic - titlurile de stat, obigatiunile, actiunile) au legatura cu ceva, au un anumit reper.
Criptomenedele au legatura doar cu increderea sau neincrederea diversilor cumparatori(mineri) data de promovarea lor.
Daca increderea intr-o criptomoneda este zero, oare ce ramane dupa acel zero mai poate fi considerat ceva?
20. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 26.01.2022, 19:42)
...