Oricine a zburat recent ştie că necesitatea de a arăta analize medicale sau documente care dovedesc vaccinarea este nu tocmai un moment plăcut al călătoriei. Există o multitudine de aplicaţii digitale şi portofele de sănătate care au scopul de a elimina documentele tradiţionale, dar nu toţi călătorii sunt dornici să descarce încă o altă aplicaţie pe telefon, pe care probabil o vor folosi destul de rar, conform unui comunicat remis redacţiei.
Acesta este motivul pentru care Amadeus a adăugat noi facilităţi la Traveler ID, o platformă sigură, care conectează, digitalizează şi automatizează identificarea călătorului şi validarea documentelor pe parcursul călătoriei. Această platformă conectează sistemele medicale, integrând mai multe părţi implicate în proces şi oferind pasagerilor o modalitate sigură de a demonstra că au documentaţia de sănătate necesară pentru a călători. Confidenţialitatea şi securitatea au fost esenţiale pentru proiectarea Traveler ID, oferind pasagerilor posibilitatea de a alege când şi unde doresc să furnizeze dovezi digitale ale stării lor de sănătate.
Pentru companiile aeriene şi aeroporturi, această soluţie poate fi integrată direct în propriile canale digitale. Acesta componentă este inclusă nativ în cadrul sistemelor IT, ceea ce înseamnă că cei care călătoresc nu trebuie să fie redirecţionaţi către aplicaţii terţe necunoscute, pentru a verifica documentaţia lor de sănătate. Componenta din sistemele Amadeus poate fi utilizată de către pasager, fie înainte de plecare, fie la aeroport, la check-inul de la biroul companiei aeriene sau la un dispozitiv self service. Această nouă funcţionalitate poate fi uşor integrată în sistemele aeriene ca opţiune independentă, fără a fi nevoie să contractaţi platforma full Traveler ID.
Amadeus integrează această soluţie cu mai mulţi agregatori de informaţii de sănătate, cum ar fi CommonPass şi ICC AOKpass1, pentru a permite călătorilor să recupereze înregistrările digitale prin intermediul furnizorului ales de ei, fără a părăsi site-ul companiei aeriene. Platforma are, de asemenea, conexiuni directe pentru centrele de testare în parteneriat cu companiile aeriene, oferind o acoperire globală, robustă.
"Check-in-ul self service este un pas fundamental pentru ca pasagerii să circule fără probleme printr-un aeroport şi să se îmbarce în avion. Cu toate acestea, nevoia actuală de verificări manuale ale documentaţiei de sănătate, menţinând în acelaşi timp distanţarea socială, înseamnă că aeroporturile şi companiile aeriene au nevoie în prezent de aproximativ 90% din personalul lor obişnuit de check-in pentru a procesa doar 30% din pasageri. Noua facilitate a Traveler ID permite unui pasager să prezinte documentaţia de sănătate necesară într-un mod sigur şi automatizat, adăugându-le digital în sistemul companiei aeriene sau aeroportuare, indiferent dacă pasagerii fac check-in de acasă sau de la aeroport", spune Monika Wiederhold, Global Program Lead pentru Safe Travel Ecosystem şi EVP Airlines Central & Eastern Europe.
Traveler ID face parte din ecosistemul Safe Travel, programul global al lui Amadeus, care îşi propune să sprijine repornirea industriei de călătorii. Star Alliance şi Lufthansa Group sunt deja parteneri cheie ai Amadeus, iar Amadeus explorează opţiunile de a furniza servicii ca parte a ecosistemului Safe Travel. Alţi parteneri, inclusiv companiile aeriene, hotelurile şi aeroporturile, vor putea .
"La Amadeus, unul dintre obiectivele noastre principale prin intermediul ecosistemului Safe Travel este de a pune tehnologia şi expertiza noastră în serviciul clienţilor noştri pentru a stimula recuperarea călătoriilor. O modalitate prin care facem acest lucru este prin conectarea iniţiativelor existente de validare a identităţii şi a stării medicale pentru a accelera adoptarea la nivel mondial. Toţi furnizorii de servicii de călătorie sunt uniţi în scopul nostru de a consolida încrederea călătorilor, iar noua capacitate pe care o anunţăm în Traveler ID va ajuta la susţinerea acestui lucru prin reducerea cozilor şi blocajelor pe tot parcursul călătoriei. Acesta este doar începutul, cu un mare potenţial pentru această soluţie cu alte grupuri de clienţi", adaugă Wiederhold.