Amazon va investi până la 4 miliarde de dolari în firma de inteligenţă artificială Anthropic, care rivalizează cu OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT, urmând să preia o poziţie de proprietar minoritar la aceasta. Investiţia subliniază implicarea agresivă a Amazon în domeniul AI, pentru a ţine pasul cu rivali precum Microsoft şi Google, parte a grupului Alphabet.
Anthropic a fost fondată în urmă cu aproximativ doi ani, de foşti directori de cercetare ai OpenAI, şi a lansat recent noul său chatbot AI numit Claude 2.
Amazon caută să valorifice interesul şi promisiunea aşa-numitei AI generative, care include tehnologii precum ChatGPT, a OpenAI, sau chatboturile Claude, ale Anthropic. Cele două firme au declarat că formează o colaborare strategică pentru a promova AI generativă, startupul selectând Amazon Web Services ca furnizor principal de cloud. Anthropic a spus că va oferi clienţilor AWS acces timpuriu la caracteristici unice pentru personalizarea modelului şi capabilităţile de reglare fină. Compania va folosi, de asemenea, semiconductori personalizaţi proiectaţi de AWS, pentru a antrena modelele de bază care stau la baza aplicaţiilor sale AI.
Modelele de bază sunt programe mari de inteligenţă artificială instruite pe cantităţi mari de date, astfel încât să poată fi adaptate pentru a rezolva o gamă largă de sarcini. În acest an, producătorul de cipuri Nvidia a înregistrat cele mai mari câştiguri din boomul de AI generativă. Produsul cheie al Nvidia este un tip de semiconductor cunoscut sub numele de unitate de procesare grafică, care poate fi folosit pentru a antrena modele AI uriaşe.
La un moment dat, acţiunile Nvidia au crescut cu peste 200%, deoarece compania a depăşit previziunile financiare privind adoptarea în creştere a AI.
Într-o anumită măsură, acordul Amazon cu Anthropic îşi propune să arate că există cipuri alternative care pot fi folosite pentru aplicaţii AI.
Clienţii AWS vor putea să se bazeze pe modelele AI Anthropic prin Amazon Bedrock, un serviciu care le permite clienţilor să creeze aplicaţii AI generative în cloud prin intermediul modelelor existente, mai degrabă decât să-şi antreneze propriile modele. Amazon caută să se poziţioneze ca un magazin unic pentru AI. Gigantul comerţului electronic îşi proiectează propriile cipuri pentru antrenarea modelelor uriaşe de AI. Prin intermediul Amazon Bedrock, clienţii îşi pot proiecta şi propriile aplicaţii AI generative, folosind modele existente, care sunt toate rulate pe cloudul Amazon.
Compania vinde şi propriile aplicaţii AI.
Anthropic numără deja câţiva susţinători de profil înalt, inclusiv Google şi Salesforce Ventures.
(Articol preluat din revista BURSA Construcţiilor)
ChatGPT poate acum să răspundă cu voce la întrebări şi poate fi chestionat pe baza imaginilor de utilizatorii care plătesc abonamentul lunar.
OpenAI a lansat un update pentru ChatGPT, care îi conferă acestuia voce. În loc să răspundă doar în scris, acesta poate acum să răspundă şi cu voce la interpelări. Vocea nu se bazează pe vechiul sistem text-to-speech, prin care o voce robotică citeşte textul dintr-o pagină, ci este generată pe baza unui eşantion de câteva secunde al unui discurs produs de actori profesionişti de voce. Asta face ca cele cinci voci între care utilizatorii pot alege să sune cât mai natural. Cu aceeaşi ocazie, o nouă facilitate permite utilizatorilor să trimită chatbot-ului o imagine şi să pună întrebări legate de conţinutul acesteia. De exemplu, un utilizator ar putea posta o imagine cu un obiect stricat şi întreba cum îl poate repara. Aceeastă opţiune va fi cu adevărat utilă în momentul în care producătorul va rezolva problema "halucinaţiilor" de care ChatGPT şi restul chatboţilor suferă în prezent. Aceste funcţionalităţi vor fi disponibile doar celor care plătesc 20 de dolari pe lună pentru abonamentul ChatGPT Plus sau companiilor abonate la planul Enterprise.