Majorările de preţuri semnalate în cazul unor categorii de produse nu sunt generate de reţelele de comerţ aşa cum anumite opinii au afirmat eronat în spaţiul public, au anunţat astăzi, membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România.
Potrivit sursei citate, astfel de modificări sunt cauzate de schimbările rapide şi imprevizibile în situaţia economică generală, pe întreg lanţul de producţie, începând de la materii prime, continuând cu procesarea şi transportul, de cele mai multe ori independent de voinţa partenerilor noştri.
În acest context, asociaţia menţionează că fiecare reţea comercială în parte, împreună cu partenerii săi, furnizorii şi transportatorii, depune toate eforturile pentru soluţionarea, absorbirea sau limitarea, pe întreg lanţul şi în mod echitabil, a efectelor oricăror schimbări neaşteptate apărute în piaţă.
"Suntem conştienţi că activitatea de comerţ alimentar este esenţială în această perioadă şi fiecare magazin se străduieşte să răspundă cât mai bine cererilor consumatorilor în condiţiile date. Facem un apel către întregul lanţ de aprovizionare şi transport alimentar, precum şi către autorităţi, să acordăm reciproc încrederea şi cooperarea de care cu toţii avem nevoie în aceste momente pe care nimeni nu le-a anticipat, nici ca intensitate şi nici ca durată, pentru că doar împreună vom putea găsi soluţiile potrivite pentru depăşirea acestei situaţii ! ", au precizat reprezentanţii AMRCR.