Începând cu obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie, cu termen de declarare la 25 februarie 2011, contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilaţi vor utiliza un singur formular (112) privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, formular ce va fi transmis numai autorităţii fiscale competente, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.
Prin aplicarea noii proceduri s-a renunţat complet la formularul 102 "Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale" şi la declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor ce trebuiau depuse la fiecare din cele trei instituţii care gestionează sistemul de asigurare socială. Totodată, formularul 100 "Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat" nu va mai fi depus pentru impozitul pe veniturile din salarii, această informaţie făcând parte din formularul 112.
Persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori sau entităţi asimilate angajatorului vor depune declaraţia unică prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România. Până la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie online, fie la ghişeu, în ultima situaţie prezentând Anexa 1 semnată şi ştampilată, celelalte informaţii urmând să fie livrate pe suport electronic. După data de 1 iulie, depunerea online devine obligatorie.