În primele 4 luni ale acestui an piaţa maşinilor noi a scăzut cu 14%, dar mărci precum Toyota şi Ford au fost pe plus, în timp ce Dacia şi Renault au avut scăderi mult peste media pieţei, în schimb, numărul de autovehicule electrice a crescut cu 79,8%, potrivit unei analize APIA.
Segmentul SUV a ajuns să aibă 45% din piaţă, iar la combustibil, dieselul a scăzut spre 26%, iar electricele au atins un nou maxim.
Logan, Duster şi Sandero de la Dacia au fost cele mai vândute maşini, fiecare trecând de 1.000 de unităţi, pe o piaţă ce a totalizat 27.200 de maşini. Skoda Octavia a fost cea mai vândută maşină a unei mărci străine, în timp ce Ford Puma, SUV-ul produs la Craiova, a fost pe locul cinci (795 de maşini).
Top 10 a fost completat de maşini care şi-au găsit peste 500 de clienţi: Hyundai Tucson, Toyota Corolla, Renault Clio, Toyota C-HR şi Jeep Compass.
La capitolul mărci, cele mai căutate au fost Dacia, Skoda, Toyota, Ford şi Hyundai, iar în top 10 au fost 4 mărci ale căror vânzări au crescut: Toyota, Ford, BMW şi Mercedes - Benz. Restul de şase au fost pe minus, cu cele mai mari scăderi la Renault (-41%).
La segmentarea pe clase, SUV-urile au 45% din total, iar clasa C are 26%. Pe categorii de combusibil, piaţa se împarte astfel: benzină (62%), diesel (26%), hibride şi electrice (12%).
Dintre cele 3.100 de maşini catalogate ca având "tehnologii verzi", 501 au fost full-electrice şi restul hibride. La full - electric cele mai căutate mărci au fost Volkswagen (153 maşini), Peugeot (56), BMW (51), Renault (36) şi Hyundai (30).
Puţin peste un sfert dintre maşinile vândute au fost cu tracţiune integrală.
La vehicule comerciale uşoare piaţa a urcat cu 16%, spre 5.700 de maşini, cele mai căutate mărci fiind Ford, Dacia, Iveco şi Mercedes-Benz. Cele mai vândute modele în categorie au fost Dacia Dokker, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter şi Ford Transit.