Eliminarea controalelor la frontieră pentru transportul de mărfuri optimizează logistica, reduce costurile şi are un impact pozitiv asupra mediului, conform unei analize realizate de Carbon Tool.
Înainte de aderarea la Schengen, camioanele de marfă acumulau anual aproximativ 23,5 milioane de ore de aşteptare la graniţe, potrivit unui studiu realizat de Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Aceste întârzieri au generat consum inutil de combustibil şi emisii de CO₂ semnificative.
Conform evaluărilor Carbon Tool, eliminarea acestor blocaje are următoarele efecte:
- Reducerea consumului de combustibil - 35 de milioane de litri de motorină economisiţi, echivalentul necesar pentru 700.000 de maşini timp de o lună.
- Scăderea emisiilor de CO₂ - Aproximativ 95.000 de tone mai puţin în atmosferă, cantitate care ar necesita peste 1,5 milioane de copaci pentru a fi absorbită.
- Economie financiară de 53 milioane de euro anual, sumă comparabilă cu combustibilul necesar pentru 100.000 de călătorii dus-întors între Bucureşti şi Timişoara.
"Aderarea României la Schengen nu este doar un reper politic, ci şi o victorie pentru sustenabilitate şi eficienţă economică. Prin reducerea consumului inutil de combustibil şi a emisiilor, facem progrese concrete către un viitor mai eficient pentru industria transporturilor", a declarat Răzvan Nica, CEO Carbon Tool, potrivit comunicatului.
Aşadar, odată cu eliminarea controalelor la frontieră, România beneficiază de:
- Reducerea costurilor operaţionale - Economiile realizate echivalează cu bugetul anual de combustibil al unui oraş mic, conform analizei Carbon Tool.
- Eficienţă logistică îmbunătăţită - Timpul mai scurt de livrare reduce presiunea asupra lanţurilor de aprovizionare şi creşte încrederea partenerilor comerciali internaţionali, potrivit studiului UNTRR.
- Un sistem logistic mai ecologic - Diminuarea consumului de combustibil şi a emisiilor CO₂ reprezintă un pas semnificativ către sustenabilitate, conform datelor furnizate de Carbon Tool.
Opinia Cititorului