ANALIZĂ MOCAPP: Trenduri 2022 în piaţa de Influencer Marketing

S.B.
Miscellanea / 31 ianuarie 2022

Trenduri 2022 în piaţa de Influencer Marketing

MOCAPP, platformă de Influencer Marketing din România, a realizat o analiză a principalelor 7 tendinţe care vor marca piaţa în anul 2022.

Trendurile selectate iau în considerare comportamentul consumatorilor şi al profesioniştilor din industria de marketing la nivel global, inovaţiile tehnologice şi politicile marilor jucători din Social Media, respectiv analiza statisticilor platformei MOCAPP din ultimele 18 luni.

"Monitorizăm constant 8 reţele sociale şi lucrăm cu peste 1000 de influenceri din 9 ţări - iar numărul campaniilor derulate de branduri creşte semnificativ de la an la an. Ne-am propus să ieşim constant cu analize care să ajute specialiştii din industria de marketing şi să le aducem în atenţie trendurile în momente-cheie. Fenomenele care câştigă teren precum cele 7 tendinţe identificate în această analiză sunt oportunităţi pentru branduri, care îşi pot fundamenta mai bine strategiile de conectare cu consumatorii, dar şi pentru creatorii de conţinut, pentru fidelizarea comunităţilor cu care relaţionează", precizează Florin Grozea, fondator şi manager MOCAPP.

1. Anul creatorilor. Din nou

În comunicarea online a anului 2022, poveştile autentice cântăresc greu în decizia publicului de a urmări un brand sau un Influencer. Studiile arată că publicul migrează de pe o platformă pe alta pentru a-i urmări pe creatorii de conţinut preferaţi. În plus, reţelele sociale fac eforturi din ce în ce mai mari pentru a pune la dispoziţia creatorilor tool-uri care să îi ajute să aducă în faţa publicului conţinut de calitate.

Recomandare pentru branduri: Asiguraţi-vă că baza este sănătoasă - găsiţi acei creatori care împărtăşesc valorile voastre, lucraţi împreună cu ei, ţineţi aproape liderii de opinie din nişa/industria voastră.

2. Autentici şi Responsabili

În 2022 vor fi foarte vizibili acei influenceri care vor vorbi onest publicului lor, fără prea multe filtre şi exagerări. Oamenii nu mai caută neapărat frumuseţe ideală în online (filtre, studiouri aranjate, montaje ca de "reclamă")... ei vor viaţă reală, vor să vadă un om care se confruntă cu aceleaşi probleme ca ei: trec prin perioade de burnout, nu mai ştiu cum să împace viaţa profesională cu cea familială, îşi caută un nou echilibru şi stil de viaţă în contextul pandemiei etc.

Sfat pentru influenceri: atenţie la numărul postărilor sponsorizate, la folosirea exprimărilor cu stereotipuri şi la fotografiile mult prea editate. Oamenii sunt tot mai selectivi, iar lipsa de naturaleţe îi face să devină sceptici şi să caute noi zone în care se regăsesc.

3. Creatori, dar şi Proprietari

Creatorii încep să caute soluţii pentru a fi stăpâni pe conţinut, pe datele generate şi pe comunităţi, folosind ca soluţii platforme şi aplicaţii mobile proprii, newslettere pe servere proprii, NFT-uri pentru a-şi monetiza munca. La început ilustratorii şi designerii au îmbrăţişat acest trend, au urmat vedete din muzică şi sport - şi e doar începutul. Reacţii Big Tech? TikTok, de exemplu, a lansat recent proiectul "Own the Moment", unul care permite fanilor să deţină momente virale de la creatori de top.

Sfat pentru influenceri: Atenţie la schimbările de politică şi strategie ale platformelor şi oportunităţile pe care le aduc. 2022 este anul în care va creşte potenţialul de a derula activităţi comerciale pe aceste platforme şi vom vedea noi modele sustenabile de plată ce vor continua să fie dezvoltate pentru a recompensa creativitatea.

4. Parteneri, nu doar Furnizori

2022 este anul în care brandurile vor angaja creatori in-house sau outsourcing pentru a comunica mai bine, pentru a spune o poveste de brand mai puternică şi, în final, pentru a deţine ceea ce aceştia creează - adică drepturile de autor pentru conţinutul co-branded.

Recomandare pentru branduri: Dacă intenţionaţi să apelaţi la un influencer care să administreze şi crească comunităţile online ale brandului, criteriile esenţiale sunt performanţa în a-şi gestiona propriile comunităţi (onestitate, stabilitate, engagement) şi în egală măsură empatia pe care o are faţă de consumatorii brandului vostru (cu accent pe valori).

5. De la una la trei dimensiuni

O întreagă generaţie a crescut practic cu YouTube şi, mai nou, cu TikTok. Iar aceşti oameni ajung acum în piaţa muncii, iar pentru a fi competitiv pe piaţă trebuie să comunici pe limba lor: podcast-uri, vloguri şi stories. Dar video 2D este o experienţă mai "săracă" decât cea 3D! Explorarea de noi teritorii, cum ar fi realitatea augmentată (AR) şi realitatea virtuală (VR) este o idee demnă de reţinut pentru anul 2022.

Recomandare pentru branduri: Fără audio şi video nu exişti! Ne-am obişnuit cu fotografiile şi textul în Social Media, dar din ce în ce mai mulţi oameni consumă conţinut video şi audio, fie că e vorba de reels, vlogs sau podcasts. Anul acesta e timpul să vă construiţi din ce în ce mai multe campanii în jurul influencerilor care deţin podcasturi - fenomen care a explodat în România ultimilor ani.

6. Multichannel şi Omnichannel

Sfatul pe care îl dăm cel mai des clienţilor? "Don't hit and run." Rezultatele colaborării cu influencerii nu se văd a doua zi. Şi în niciun caz nu vine primăvara cu o floare... postată pe Instagram. În 2022, influencerii sunt parte dintr-o strategie de marketing gândită pe mai multe canale de comunicare (multichannel) şi pe întreaga călătorie a consumatorului (omnichannel).

Recomandare pentru branduri: Social Media nu are un singur câştigător şi nu e un joc cu sumă zero (TikTok creşte. YouTube creşte. Linkedin creşte), ci dimpotrivă, cu fiecare inovaţie, universul de oportunităţi e potenţat. Linkedin, de exemplu, s-a poziţionat ca un fel de "Facebook pentru antreprenori şi manageri", iar secţiunii dedicate job-urilor i s-au adăugat tool-uri pentru crearea şi promovare conţinut relevant, mai ales în zona B2B.

7. Micro & Social & Live

Dacă ne uităm la strategiile preferate ale brandurilor din diferite industrii şi verticale, observăm cum e-Commerce-ul este deja lider al bugetelor de Influencer Marketing: în lume, 51% din companiile care au derulat în 2021 campanii cu influenceri deţin un magazin online, iar peste 90% din magazinele online au bugete lunare de marketing cu influenceri. Dintre toate categoriile de creatori digitali, din 2021 marketerii investesc prioritar în campanii cu micro-influenceri (10.000-100.000 followers), care au autenticitate, engagement, acces la nişe, scalabilitate, încredere.

Pe lângă micro-influenceri, un concept cheie este Social Commerce (produse vândute direct prin intermediul canalelor Social Media) şi se întrevede o nouă revoluţie: Live Shopping - procesul interactiv de cumpărare prin care cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, făcută de un influencer direct în magazinul online al brandului, pun întrebări, schimbă impresii şi cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb