Băncile din Marea Britanie închid sucursalele din comunităţile defavorizate într-un ritm de patru ori mai rapid decât în zonele bogate, anunţă theguardian.com, citând o analiză realizată de banca digitală Pockit.
Aceasta precizează că instituţiile de credit au eliminat, împreună, 990 de unităţi în zonele cele mai defavorizate din Marea Britanie, din 2010 până în 2018, în comparaţie cu 230 în cele mai bogate zone.
Conform Pockit, un sfert dintre cele mai sărace regiuni din Marea Britanie au pierdut peste 40% din sucursalele lor bancare într-o perioadă de opt ani, respectiv 705 de unităţi. Totodată, în intervalul 2010-2018, circa 5.035 de sucursale bancare şi ale instituţiilor financiare mutuale s-au închis, ceea ce înseamnă aproape două unităţi în fiecare zi.
În Bradford, comunitate locală săracă din Regatul Unit, numărul sucursalelor a scăzut de la 190 la 75, pierzându-se 60% de unităţi în intervalul menţionat. Windsor şi Maidenhead au pierdut 17%.
Pockit arată că persoanele care nu au acces la un cont bancar se confruntă cu un plus la plată de până la 485 de lire sterline în fiecare an, pentru că nu beneficiază de reduceri preferenţiale la facturile de utilităţi. Analiza estimează că, în Marea Britanie, există aproximativ 1,2 milioane de persoane care nu utilizează un cont bancar pentru tranzacţii, bazându-se pe numerar.
"Băncile mari îi marginalizaează pe cei mai săraci din societate, prin închiderea sucursalelor", a declarat directorul executiv al Pockit, Virraj Jatania, adăugând: "Aceste constatări sugerează că marii creditori preferă să îi servească pe cei cu bani, mai degrabă decât pe cei nevoiaşi. Băncile ar trebui să sprijine clienţii să-şi îmbunătăţească sănătatea financiară, nu să îi abandoneze".
Gareth Shaw, reprezentant al grupului Which?, spune că băncile trebuie să vină cu alternative potrivite înainte să închidă sucursalele.