Retailul a trecut prin provocări majore în ultimii ani, de la pandemia COVID-19 şi probleme legate de lanţul de aprovizionare la inflaţie. Magazinele şi-au adaptat strategiile pentru a rămâne profitabile şi au căutat modalităţi noi de a satisface nevoile în schimbare ale clienţilor. SoftServe a analizat tendinţele cheie în dezvoltarea software pentru retail, se arată într-un comunicat al companiei.
• Personalizarea
Retailul online nu se rezumă doar la disponibilitatea produselor pe diverse canale şi dispozitive digitale, ci implică şi înţelegerea şi adaptarea la aşteptările clienţilor. Personalizarea este esenţială. Conform statisticilor din domeniu, majoritatea clienţilor se simt nemulţumiţi atunci când nu beneficiază de experienţe personalizate. Satisfacerea unei astfel de aşteptări la scară largă este posibilă prin valorificarea datelor cu ajutorul unor aplicaţii tehnologice avansate, spun experţii SoftServe. Tehnologii precum inteligenţa artificială (AI) şi învăţarea automată (ML) sunt folosite pentru analiza informaţiile din toate punctele de date. Prin dezvoltare unei viziuni 360 de grade asupra clienţilor şi implementarea tehnologiilor NLP (procesarea limbajului natural) se poate interacţiona mai eficient cu aceştia. Mai mult, prin combinarea seturilor de date pot fi anticipate tendinţele de cumpărare şi comportamentul de consum.
• Cloud management
Colectarea datelor are loc pe tot parcursul interacţiunilor cu utilizatorul. Transformarea acestora în informaţii utile business-ului necesită însă aplicaţii performante care depăşesc capacitatea serverelor tradiţionale.
Un conector mainframe permite o migrare sigură şi fără probleme în cloud, prin transcodarea datelor în fişiere Optimized Row Columnar (ORC).
Implementarea unei astfel de soluţii optimizează procesarea datelor şi facilitează utilizarea lor pentru prognozarea cererii, obţinerea informaţiilor despre fluxurile de lucru şi efectuarea verificărilor performanţei centrelor de cerere, declară cei din echipa SoftServe.
• Automatizarea comenzilor
Pentru a depăşi provocările legate de forţa de muncă şi eroarea umană, valorificarea datelor din retail în combinaţie cu tehnologii precum AI şi ML oferă o soluţie scalabilă pentru automatizarea livrării comenzilor, susţin specialiştii SoftServe. Integrarea unui sistem de gestionare a comenzilor (OMS) cu sistemele de logistică poate reduce costurile cu forţa de muncă, aduce transparenţă în procesul de livrare a comenzilor şi simplifică operaţiunile prin eliminarea sarcinilor manuale. Mai mult, subliniază aceştia, integrarea poate aborda provocările lanţului de aprovizionare, minimizează riscul de erori umane şi permite experienţe de cumpărături omnichannel.
• Transformarea omnichannel a comerţului
Vânzările se desfăşoară pe diverse platforme şi locaţii, iar clienţii doresc o tranziţie fluentă între dispozitive mobile, desktop şi tranzacţii în magazin. Aşteptările lor au evoluat, astfel încât doresc confortul cumpărăturilor online, dar şi experienţa locaţiilor fizice. O transformare omnichannel de succes include sincronizarea comenzilor între platforme prin integrări bazate pe API, urmărirea inventarului pe toate canalele, comunicarea perfectă între canale pentru o urmărire uşoară a comenzilor şi integrarea unor tehnologii precum realitate augumentată (AR) şi realitate virtuală (VR) pentru a oferi experienţe digitale captivante în timpul cumpărăturilor, subliniază specialiştii SoftServe.
"Adoptarea tehnologiilor de vârf în retail este esenţială pentru companiile care doresc să fie competitive pe o piaţă în continuă evoluţie. Spre exemplu, utilizarea tehnologiei contribuie la fidelizarea clienţilor printr-o abordare personalizată a promoţiilor. Clienţii vor aprecia cu siguranţă oferirea unui discount pentru produsul pe care şi-l doresc, la momentul şi locul potrivit - de exemplu atunci când intră în magazin. Acest tip de soluţii end-to-end sunt implementate de experţii noştri pentru retaileri şi companii care furnizează servicii şi bunuri de larg consum şi putem vedea creşteri ale profitabilităţii", a declarat Andriy Mykytiuk, VP of Client Success SoftServe, conform sursei citate.