Aproximativ 40% dintre angajaţii din industria IT din România şi-au schimbat locul de muncă în 2022, ca urmare a deficitului mare de profesionişti IT, într-un moment cu cerere mare de forţă de muncă, dar şi prin prisma accesului mult mai facil la ofertele companiilor din străinătate, odată cu extinderea posibilităţii de muncă remote, potrivit unei analize TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software, informează un comunicat transmis redacţiei.
Potrivit sursei citate, industria IT este afectată de una dintre cele mai mari fluctuaţii de personal din istorie, de două ori mai mulţi angajaţi în IT optând pentru schimbarea locului de muncă în 2022 faţă de anul trecut. Potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS), în luna septembrie a acestui an, numărul de angajaţi din acest sector era de 137.500, cu 44% mai mare decât în septembrie 2019.
"Atragerea de talente, împreună cu păstrarea angajaţilor existenţi au fost unele dintre cele mai mari provocări din industrie în 2022. Semnale au existat încă de la începutul anului şi, anticipând situaţia, am crescut investiţiile în angajaţii TARA Interactive şi în instrumentele de retenţie, crescând şi numărul de traininguri pentru dezvoltarea sau aprofundarea de aptitudini necesare desfăşurării activităţii, de relaţionare şi de integrare în echipă", spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive, menţionând că investiţiile în personal au totalizat anul acesta 60.000 de euro.
În acest context, cu presiune mare pe angajatori, cu un număr mare de demisii în piaţă şi o ofertă crescută de locuri de muncă, TARA Interactive şi-a păstrat peste 80% dintre angajaţi, implementând un mix de instrumente de retenţie menite să crească motivarea angajaţilor şi să cultive încrederea acestora în echipă, în companie, în proiectele din care fac parte.
Printre acestea:
-Accesul transparent la informaţii ce depăşesc task-urile asumate. Acest lucru îi ajută pe angajaţi să cunoască impactul pe care îl au asupra muncii lor, asupra echipei din care fac parte, asupra business-ului clientului şi, nu în ultimul rând, impactul în societate;
-Coaching despre dezvoltarea emoţională a angajaţilor, cu accent pe descoperirea şi dezvoltarea inteligenţei emoţionale. Acest lucru a contribuit la susţinerea reciprocă a membrilor echipelor, a oferit posibilitatea managerilor companiei să comunice mai uşor şi a facilitat transferul de cunoştinţe tehnice, contribuind la dezvoltarea profesională;
-Încurajarea autodezvoltării atât la birou, cât şi în afara acestuia, cu accent pe un proces de învăţare continuă, menită să crească stima de sine, încrederea în cine sunt şi care este rolul lor în mediul existent, diminuând efectele incertitudinii, stresul etc.;
-Workshopuri, traininguri, simulări, chestionare, menite să seteze direcţia de dezvoltare, şi să consolideze partea de relaţionare în echipă.
Într-o piaţă competitivă, TARA Interactive a abordat proactiv majorările salariale în echipă, în funcţie de performanţe, oferind şi beneficii flexibile şi creând un mediu de lucru prietenos, în care este încurajată încredere şi susţinerea reciprocă - atribute esenţiale pentru angajaţii în IT, ale căror venituri se situează, indiferent de angajator, peste alte domenii.
"În doi ani de pandemie, a avut loc o înstrăinare a oamenilor, iar pe măsură ce ne obişnuim cu noul normal, avem nevoie de validare mai mare, atât pe plan profesional, cât şi personal, de apartenenţă la un grup de oameni, la o companie, la valorile acesteia, ne dorim să simţim că munca noastră este importantă şi că schimbă în bine alţi oameni şi societatea în care trăim", mai spune Vlad Lepădatu. De aceea, suportul oferit de TARA Interactive angajaţilor în dezvoltarea emoţională a cântărit considerabil în atingerea nivelului ridicat de retenţie a angajaţilor în acest an, se menţionează în comunicat.