Costul mediu lunar cu utilităţile în gospodăriile din România a fost, în 2021, de 497 de lei, în creştere cu circa 12% faţă de anul anterior, potrivit unei analize realizate de serviciul de plăţi de facturi un-doi Centru de plăţi.
Calculul include costurile lunare medii per gospodărie cu plata facturilor pentru electricitate, gaze naturale, apă-canal şi servicii de internet-TV-telefonie achitate în reţeaua de peste 10.000 de magazine partenere şi în aplicaţia un-doi Centru de plăţi, ce deservesc milioane de români din întreaga ţară.
Prin un-doi Centru de plăţi s-au desfăşurat, în 2021, peste 36 de milioane de tranzacţii de plăţi de facturi, reîncărcare prepay, asigurări şi viniete, atât în cele peste 10.000 de magazinele partenere deschise în peste 2.600 de localităţi urbane şi rurale din întreaga ţară, cât şi direct în aplicaţia de mobil un-doi Centru de plăţi, descărcată de peste 60.000 de utilizatori în primul an de la lansare (decembrie 2020 - decembrie 2021).
În total, soluţia un-doi Centru de plăţi a procesat tranzacţii în valoare de peste 3,5 miliarde de lei, în 2021, în creştere cu 23% faţă de anul anterior.
Anul trecut, românii au plătit, în medie, 213 lei pentru facturile lunare la gaze naturale, acesta fiind cel mai mare cost suportat cu utilităţile. Valoarea medie a unei facturi la electricitate a fost de 138 de lei, în 2021, în timp ce pentru apă-canal românii au achitat 79 de lei lunar şi 67 de lei pentru servicii de internet-TV-telefonie.
Astfel, valoarea medie a unei facturi de utilităţi plătite de români în 2021 a fost de 111 lei.
În prezent, peste 90% din facturile de utilităţi emise în România pot fi plătite în aplicaţia un-doi Centru de plăţi.
Odată cu creşterea valorii medii a facturilor de utilităţi, anul trecut a fost marcat şi de efervescenţa în piaţa asigurărilor RCA, având în vedere ieşirea din piaţă a unor asigurători. Acest lucru a dus la creşterea preţurilor poliţelor pentru autovehicule şi a generat, astfel, un interes tot mai mare din partea clienţilor de a găsi soluţii sigure prin care să aibă acces la cele mai bune oferte de asigurare. În 2021, achiziţia de asigurări RCA a fost un serviciu foarte accesat de către posesorii de maşini în aplicaţia un-doi Centru de plăţi.
În aplicaţia un-doi Centru de plăţi, utilizatorii au posibilitatea de a compara şi a alege dintr-o mare varietate de oferte de la toţi asigurătorii importanţi din România şi pot încheia şi reînnoi asigurări RCA simplu, direct
de pe mobil, primind, ulterior, notificări automate de reînnoire a poliţelor înainte de expirarea perioadei de valabilitate.
"Ne bucurăm că, anul trecut, am reuşit să fim alături de clienţii noştri, atât prin reţeaua de magazine partenere din întreaga ţară, cât şi prin aplicaţia de mobil şi să le oferim o gamă tot mai variantă de servicii, lucru confirmat şi de creşterile de 15% a numărului de tranzacţii şi de 23% a valorii totale a acestora.
Încă de la lansare, aplicaţia se afla într-o continuă dezvoltare, atât în ceea ce priveşte funcţionalităţile, cât şi adăugarea de noi furnizori, astfel încât să fie o soluţie completă de care românii au nevoie pentru a-şi gestiona toate serviciile de asigurări, viniete, reîncărcare, plăţi de diferite taxe şi a tuturor facturilor şi chiar pentru organizarea documentelor importante pe care trebuie să le acceseze rapid în varii situaţii", spune Călin Chira, General Manager, un-doi Centru de plăţi.