Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) anunţă participarea a 17 agenţii de turism din România la târgul de turism "International Travel and Tourism Trade Fair" (TT Warsaw), desfăşurat în perioada 23 - 25 noiembrie 2023, se arată într-un comunicat al ANAT, remis redacţiei. Evenimentul are loc la Varşovia, iar România se prezintă cu un stand deosebit, în calitate de ţară parteneră. La cea de-a 29-a ediţie a acestui târg de turism tradiţional sunt aşteptaţi 22.000 vizitatori din 56 de ţări, potrivit sursei menţionate.
Prezenţa ţării noastre la TT Warsaw este susţinută şi de o promovare intensă outdoor în capitala Poloniei, valoarea campaniei fiind de 44.000 de euro, arată datele comunicatului. Timp de o lună, în perioada 24 noiembrie - 23 decembrie, 40 de autobuze urbane, care trec prin punctele cheie din Varşovia, vor fi colantate cu o imagine reprezentativă a Castelului Peleş, potrivit companiei. De asemenea, pe durata a două săptămâni, în perioada 24 noiembrie -7 decembrie, 34 ecrane digitale, dintre care 5 în Gara Centrală şi 29 din Varşovia (Rotunda), vor afişa fotografii, însoţite de brandul de ţară, cu Mănăstirea Suceviţa, Castelul Peleş şi Transfăgărăşan, menţionează sursa precizată.
Potrivit comunicatului, "Participarea noastră la TT Warsaw reprezintă o oportunitate unică de a promova frumuseţile şi tradiţiile României într-un context internaţional. Suntem mândri să aducem în atenţia publicului polonez ofertele diverse şi inedite ale destinaţiilor turistice din ţara noastră. Turiştii polonezi sunt interesaţi mult de Trasilvania, Braşov, Valea Prahovei, Sighişoara, Bucureşti, Litoral, Delta Dunării, posibilităţile de distracţie din România, pelerinaje, turism balnear, city break-uri. În Maramureş şi Bucovina, ei vin cu autocarele din nord şi, de asemenea, se duc în locurile care au "memorie poloneză", pe urmele soţiei lui Ştefan cel Mare, a Sfântului Ladislau în Oradea etc. Polonia a reprezentat o piaţă tradiţională pentru România, care iată că revine", subliniază Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT şi preşedinte al Comisiei de Incoming a ANAT.
România deţine la acest târg primul stand în dreptul intrării principale, informează ANAT. Printre cele mai promovate regiuni ale României se numără Maramureş, alături de Bucovina, Prahova, Banat şi de Litoralul Mării Negre, transmite sursa. În standul României au fost prezenţi Excelenţa sa Cosmin Onisii, Ambasadorul României în Polonia şi Terente Ciui, secretar de stat în ministerul de resort (Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului - MEAT), conform sursei indicate.
Standul Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare Turistică Prahova (APDT Prahova) oferă vizitatorilor materiale în limba poloneză şi engleză, inclusiv broşuri de prezentare a zonei Prahova, informaţii despre vinurile locale, despre diverse produse culinare precum şi flyere cu detalii despre unităţile de cazare ale membrilor asociaţiei, precizează compania. Aceste materiale promiţătoare invită publicul să descopere şi să exploreze bogăţia ofertei turistice din Prahova, conform sursei citate.
Vizitatorii polonezi ai standului României au fost foarte interesaţi de potenţialul turistic al României, din perspectivă istorică, despre oportunităţi de petrecere a timpului liber dar şi despre patrimoniul cultural al ţării noastre ca destinaţie turistică, transmite compania. Polonezii prezintă un mare interes faţă de destinaţia turistică România, potrivit comunicatului. Standul României a primit, zi de zi, sute de vizitatori - atât profesionişti din turism, cât şi jurnalişti, bloggeri sau vizitatori, relatează sursa. Polonezii de vârsta a treia îşi amintesc de sejururile petrecute în staţiunile de pe litoralul Mării Negre sau la munte, iar mulţi polonezi cu vârste de peste 50 de ani au studiat în Bucureşti, arată datele comunicatului. Însă este îmbucurător că şi categoria cuprinsă între 20 şi 40 de ani cunoaşte România - o parte dintre aceştia au fost în ţara noastră, iar o parte intenţionează, menţionează compania.