Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a efectuat, în 2015, 6.223 de controale, în urma cărora a transmis 338 de notificări şi a aplicat 797 de avertismente şi 96 de amenzi, în valoare totală de 449.400 de lei, informează joi instituţia, într-un comunicat.
Pe piaţa de comunicaţii electronice şi echipamente radio / terminale de telecomunicaţii, ANCOM a efectuat 4.902 acţiuni de control în anul 2015, în urma cărora a transmis contravenienţilor 332 de notificări şi a aplicat 675 de avertismente şi 73 de amenzi, în cuantum de 383.900 de lei, potrivit comunicatului.
Dintre acestea, 29 de amenzi în valoare totală de 194.000 de lei au fost aplicate furnizorilor de reţele de tip CATV pentru nerespectarea condiţiilor prevăzute în Autorizaţia Generală, 19 amenzi în valoare totală de 87.900 de lei au fost aplicate operatorilor care deţin licenţe de utilizare a frecvenţelor radio şi nu au respectat condiţiile impuse de documentele de autorizare sau au operat greşit staţiile de radiocomunicaţii, iar 19 amenzi în valoare totală de 70.000 de lei au fost aplicate producătorilor, importatorilor şi distribuitorilor de echipamente radio şi echipamente terminale de telecomunicaţii.
Restul sancţiunilor au fost aplicate de ANCOM furnizorilor de servicii de televiziune şi radiodifuziune sonoră (RTV), respectiv furnizorilor de servicii de transmisiuni de date şi acces la internet.
Cea mai mare amendă de pe piaţa de comunicaţii electronice, în valoare de 30.000 lei, a fost dată de ANCOM societăţii Alden Media SRL, pentru furnizarea de servicii de tip CATV prin intermediul unei linii de transmisie radio de tip MMDS fără a deţine o licenţă de utilizare a frecvenţelor radioelectrice, în urma unor abateri repetate.
Pe piaţa serviciilor poştale, ANCOM a efectuat în anul 2015 un număr de 1.321 de acţiuni de control, fiind întocmite 6 notificări şi aplicate 122 avertismente şi 23 de amenzi, în cuantum de 65.500 de lei, cele mai frecvente nereguli constatate fiind cele referitoare la nerespectarea obligaţiilor impuse prin regimul de autorizare generală. Dintre acţiunile de control pe piaţa serviciilor poştale, 601 au vizat Compania Naţională Poşta Română în calitatea sa de furnizor de serviciu universal, în urma acestor controale fiind aplicate o notificare, 47 de avertismente, precum şi 9 amenzi în valoare cumulată de 28.000 de lei.
Cea mai mare amendă din piaţa de servicii poştale, în cuantum de 10.000 de lei, a fost aplicată CNPR, pentru că în perioada iulie-decembrie 2014 aceasta nu a măsurat şi raportat, aşa cum avea obligaţia, parametrii de calitate prevăzuţi de legislaţia din domeniul serviciilor poştale, mai exact timpii de livrare a trimiterilor interne de corespondenţă prioritară în greutate de până la 2 kg. Pentru serviciile din această categorie, CNPR are obligaţia de a livra 85% din totalul trimiterilor în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces, respectiv 97% din total în cel mult două zile lucrătoare de la depunere.