Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) atrage atenţia utilizatorilor de telefonie că apelurile efectuate din România către numere din alte ţări, inclusiv din Uniunea Europeană (UE), nu trebuie confundate cu apelurile efectuate în roaming internaţional. Aceste servicii sunt tarifate diferit de către furnizori, informează Aurtoritatea, într-un comunicat de presă.
Documentul precizează: "Serviciul de roaming internaţional le oferă utilizatorilor posibilitatea să folosească telefonul mobil atunci când călătoresc în afara ţării şi să sune de acolo către orice destinaţie (inclusiv în România). Apelurile efectuate în roaming internaţional sunt tarifate diferit, în funcţie de ţara vizitată şi de numerele apelate (destinaţia apelurilor). Pentru apelurile efectuate în roaming în interiorul UE/SEE se aplică sistemul «roam like at home» (dacă utilizatorii nu au optat pentru un plan tarifar alternativ) şi se consumă din minutele naţionale incluse în planul tarifar (abonament/cartelă preplătită). Aceste apeluri nu consumă din minutele internaţionale incluse în planul tarifar. De fiecare dată când un utilizator intră în roaming într-o altă ţară primeşte de la furnizorul său un SMS cu tarifele care i se aplică în roaming".
Potrivit ANCOM, în cazul serviciului de apeluri internaţionale, acesta le permite utilizatorilor aflaţi în România să sune, de pe telefonul fix sau mobil, către numere din alte ţări, numai că apelurile internaţionale sunt tarifate diferit, în funcţie de reţeaua din care se apelează (fixă sau mobilă) şi de numerele apelate.
"Există oferte cu minute internaţionale incluse, de cele mai multe ori către numere din UE. Minutele internaţionale nu pot fi utilizate în roaming", menţionează arbitrul telecom.
Pentru a găsi cele mai avantajoase oferte de telefonie, inclusiv cu minute incluse către destinaţii internaţionale sau pentru apeluri în roaming, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte telecom pus la dispoziţie de ANCOM şi accesibil gratuit.
De asemenea, secţiunea InfoCentru din pagina de Internet ANCOM pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii utile despre serviciile de comunicaţii electronice (telefonie, Internet şi televiziune) şi serviciile poştale, pentru a-i sprijini în alegerea şi folosirea acestor servicii. Informaţiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming.