De la începutul acestui an şi până la data de 30 iunie 2022, au fost portate 614.124 de numere de telefon, din care 94%, respectiv 577.415 sunt numere de telefonie mobilă şi 36.709 numere de telefonie fixă.
84% din numărul de portări din prima jumătate a anului au fost realizate de către persoane fizice şi 16% de către persoane juridice.
În total, de la lansarea portabilităţii în 2008 şi până în prezent, peste 9 milioane de numere de telefon şi-au schimbat operatorul, dar nu şi utilizatorul, 8 milioane fiind numere de telefonie mobilă.
Telefonie mobilă
577.415 numere de telefonie mobilă au trecut la un alt furnizor în primele şase luni ale acestui an. Cei mai mulţi utilizatori au optat pentru reţeaua RCS & RDS - 349.132 de numere au fost portate în această reţea, în timp ce Vodafone a primit prin portare 78.758 de numere, Orange - 74.938, Telekom Romania Mobile Communications - 58.737, iar Orange Romania Communications 15.843.
Din cele 577.415 numere de telefonie mobilă portate în această perioadă, 55% (315.671) au fost numere utilizate pe bază de abonament.
Telefonie fixă
În prima jumătate a anului 2022 au fost portate 36.709 de numere de telefonie fixă, reprezentând 6% din totalul numerelor portate în această perioadă. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărţite astfel: RCS & RDS - 13.456, Vodafone - 6.332, Orange - 5.703, BT Global Europe - 4.430 şi GTS Telecom - 3.746.
Din cele 36.709 de numere fixe portate în primul semestru al acestui an, 30.534 au fost numere geografice şi 6.175 au fost numere independente de locaţie. 36% din totalul numerelor geografice fixe de telefon au fost portate în Bucureşti şi Ilfov (11.063 de numere), 7% în Bistriţa-Năsăud (2.084 de numere) şi 5% în Cluj (1.543 de numere).
Petiţii ale utilizatorilor
În primul semestru al acestui an, Autoritatea a înregistrat 124 de petiţii având ca obiect serviciul de portabilitate. Majoritatea petiţiilor se referă la anularea procesului de portare şi rezilierea contractului de furnizare servicii aferent numărului provizoriu. În aceste situaţii, trebuie amintit că un proces de portare poate fi anulat cu cel puţin 24 de ore înainte de momentul iniţial stabilit pentru realizarea portării. Pe de altă parte, utilizatorii finali trebuie să acorde o mare atenţie atunci când semnează contractul cu noul furnizor de servicii de telefonie şi să verifice prevederile referitoare la alocarea numărului provizoriu şi renunţarea la acest număr în eventualitatea în care portarea nu se finalizează.