Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici informează că a fost lansat ghidul "Bune practici şi instrumente de lucru pentru prevenirea corupţiei în administraţia publică", în paginile căruia sunt prezentate principiile managementului integrităţii în instituţiile publice şi sunt exemplificate bune practici privind prevenirea corupţiei.
Ghidul a fost elaborat în cadrul proiectului "Formare şi dezvoltare pentru asigurarea eticii şi integrităţii în administraţia publică", cod SMIS 22242, finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013 şi derulat de către Centrul de Resurse Juridice (CRJ) în parteneriat cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP).
Totodată, ANFP informează că ghidul cuprinde explicitarea normelor generale de conduită profesională a funcţionarilor publici, precum şi a rolurilor şi a responsabilităţilor instituţionale cu privire la implementarea, monitorizarea şi controlul implementării principiilor şi a standardelor de conduită a funcţionarilor publici. Ghidul mai conţine o metodologie privind acordarea individuală a consilierii de etică şi o metodologie privind organizarea sesiunilor de informare în domeniul eticii.
Instituţia subliniază că acest ghid se adresează în primul rând consilierilor de etică şi persoanelor cu funcţii de conducere din instituţiile şi autorităţile publice, dar este un instrument util tuturor funcţionarilor publici, cu referire la conduita aşteptată şi drepturile pe care le au.