Compania Angry Birds de la Rovio Entertainment Oy planifică o ofertă publică iniţială pentru septembrie, care pot evalua producătorul jocurilor şi filmelor mobile de la Angry Birds la circa 2 miliarde dolari, afirmă persoanele familiarizate cu chestiunea, conform Bloomberg.
Compania poate obţine circa 400 milioane dolari pintr-o listare pe piaţa locală, au spus persoanele neidentificate fiindcă detaliile nu sunt publice. Potrivit acestora, nu au fost luate decizii finale, iar firma poate alege să rămână privată mai mult timp.
Listarea va testa apetitul investitorilor pentru software-ul de divertisment. Acţiunile au scăzut în medie cu 18% după ofertele publice iniţiale din 2017, potrivit Bloomberg.
Rovio a raportat o creştere a veniturilor de 34% pentru 2016, până la 190,3 milioane de euro şi câştiguri înainte de dobânzi şi impozite de circa 17,5 milioane de euro, comparativ cu pierderea din 2015. Firma, la fel ca mulţi producători de jocuri, a căutat o nouă creştere după succesul iniţial cu jocul pentru mobil Angry Birds.
Încasările de la oferta publică iniţială pot ajuta firma să finanţeze filmul pentru 2019 "Angry Birds Movie 2". Primul film al firmei, lansat în 2016, a făcut circa 350 milioane dolari din vânzări la nivel mondial de box-office. Rovio se concentrează şi asupra alimentării cererii pentru titluri de jocuri, ca Battle Bay şi versiuni noi ale Angry Birds.
Compania a vândut o parte din afacerea sa Kaiken Entertainment, o lansare condusă în martie de fostul director executiv Mikael Hed. Vânzarea, care a inclus studioul de animaţie TV Rovio, editarea de cărţi şi unele drepturi Angry Birds, face parte dintr-o reorganizare a activităţii de animaţie, menită să revigoreze creşterea economică.
Carnegie Bank A/S, Danske Bank A/S şi Deutsche Bank AG se află printre băncile care oferă consultanţă despre o potenţială listă, au spus persoanele. Reprezentanţii pentru Rovio, Carnegie, Danske Bank şi Deutsche Bank au refuzat să comenteze.
Acest lucru se datorează faptului că producătorii de jocuri mobile încearcă să replice succesul lansărilor. King Digital Entertainment Plc, creatorul companiei Candy Crush, a fost achiziţionată pentru o reducere cu 20% a ofertei publice iniţiale în 2015 pe fondul scăderii veniturilor. Netmarble Games Corp., producătorul jocurilor mobile Lineage şi Stone Age, cea mai mare listare din Coreea de Sud din ultimii şapte ani, a scăzut cu 17%, de când acţiunile sale au început să fie tranzacţionate în luna mai.