Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) obligă operatorii economici să afişeze preţul cel mai mare şi preţul cel mic al unui produs cu aceleaşi caractere de font, culoare, mărime, în cazul unor oferte, iar preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunţat că perioada în care preţul mare era scris mic şi cel mic era scris mare s-a încheiat, conform news.ro.
"Fac public un ordin semnat de mine ca preşedinte, la iniţiativa Directorului General Paul Anghel, legat de preţuri şi afişarea acestora! Perioada în care preţul mare era scris mic şi cel mic era scris mare, pentru a vă atrage şi a vă crea situaţii nedorite şi neaşteptate, s-a încheiat! Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la preţul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casa de marcat că pe eticheta era scris mic, mic de tot şi preţul mare, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat! De astăzi în 30 de zile, nu va mai exista preţul pentru care trebuia folosită lupa!", a declarat, marţi seară, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.
Astfel, ordinul stabileşte condiţiile de informare corectă şi neechivocă cu privire la afişarea preţurilor produselor comercializate, atât prin vânzare directă, cât şi la distanţă, prin utilizarea/intermediul cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea preţurilor.
"În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediat vecinătate unde este expus produsul, cel puţin a preţului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afişat şi preţul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate preţurile aceleaşi caractere de font, culoare, mărime şi alte caracteristici", precizează ordinul ANPC, potrivit news.ro.
1. director fake
(mesaj trimis de anonim în data de 27.06.2023, 23:41)
Directorului General Paul Anghel trebuie sa ne spuna de ce informatiile oferite la un produs care avantajeaza vanzatorul au caractere de font mult mai mari decat detaliile care sunt esentiale pentru cumparator!!!
am ajuns sa port o lupa cu mine cand merg la cumparaturi!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 28.06.2023, 08:22)
Ca sa nu vezi cate euri sunt in produse, le scrie cu litere micute.
Mai e si problema (mereu ca carreefour si profi), au produse la promotie la raft, dar promotia-i expirata, si la casierie dc nu esti atent platesti cu totul alte preturi. Cand le spui, fac pe prostii, pai s-a schimbat pretul si colegul nu a apucat sa schimbe la raft. dar dupa 2 zile e la fel.
alta tehnica la carrefour, unele produse prea scumpe pe care nu le-ar lua lumea dc ar avea pretul afisdat, nu au pret la raft . nimic. acelea sa stitti ca-s scumpe rau.
se bazeaza pe faptul ca multi sunt pensionari sau grabiti si nu verifica, dar ciupeala la greu.