În contextul minivacanţei de Rusalii, ANPC pune la dispoziţia consumatorilor un serviciu de permanenţă, pregătit să intervină prin acţiuni de control, în cazul unor eventuale sesizări, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Sănătatea şi viaţa consumatorilor sunt mai importante decât orice.De aceea nu trebuie să ignorăm nici o recomandare sau informaţie care îi ajută pe consumatori să fac alegerile corecte", a afirmat Sebastian Hotca, preşedinte intermar ANPC.
"Pentru orice situaţie apărută, vă recomandăm să încercaţi o soluţionare amiabilă a problemei, cu operatorul economic şi, în cazul unui refuz sau dacă drepturile nu vă sunt respectate, puteti să depuneţi o reclamaţie la ANPC sau la alte instituţii ale statului, în funcţie de competenţa fiecăreia, conform prevederilor legale", se arată în comunicat.
De asemenea, puteţi folosi Telefonul Consumatorului 021-9551, urmat de codul judeţului, pe care îl găsiţi pe site-ul Autorităţii.
Dacă optaţi pentru o călătorie în afara ţării, nu neglijaţi să vă informaţi, în prealabil, din surse autorizate, de eventualele probleme legate de trafic, condiţii meteo sau alte informaţii utile, necesare pe drum sau referitoare la destinaţie.
ANPC mai precizează: "Dacă aveţi probleme legate de zboruri operate de transportatori cu sediul în alte state membre ale UE, plus Norvegia şi Islanda, sau probleme cu achiziţiile transfrontaliere de la comercianţi din alte state membre ale UE, plus Norvegia şi Islanda, vă puteţi adresa cu o solicitare către Centrul European al Consumatorilor din România. ECC Romania vă oferă în plus sfaturi şi informaţii utile pentru călătoriile sau achiziţiile dumneavoastră transfrontaliere".