Pe data de 9 martie 2021, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din Romania (AMRCR) au avut o întâlnire în care cele două structuri şi-au propus să stabilească reperele cele mai importante care vor sta la baza colaborării dintre acestea în viitor, în acord cu obiectivele fiecăreia dintre entităţi, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Principalele teme abordate în cadrul discuţiei, conduse de Claudiu Dolot, Preşedintele ANPC, au fost cele referitoare la punerea unui accent sporit pe prevenţie, în cazul posibilelor situaţiii de încălcare a drepturior consumatorilor de către operatorii economici din domeniu, precum şi iniţierea unui program comun educaţional adresat tinerei generaţii.
Cele două organisme au decis să se utilizeze, ca instrument de bază pentru realizarea prevenţiei, consilierea operatorilor economici în ceea ce priveşte atât modificările legislative ocazionate de pandemie sau de armonizarea legislaţiei naţionale la cea europeană, cât şi alinierea acestora la bunele practici în domeniu existente în Uniune.
Pentru a veni în sprijinul dezvoltării continue a domeniului protecţiei consumatorior - o prioritate la nivel european - ANPC şi AMRCR au decis să contribuie la educaţia adolescenţilor, în mod deosebit, printr-un proiect educational menit să crească nivelul de conştientizare a tinerilor în raport cu drepturile pe care le au în calitate de consumatori, potrivit comunicatului