Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) intenţionează să realizeze, în prima parte a anului viitor, un site dedicat comparării comisioanelor instituţiilor financiare, aceasta fiind o cerinţă menţionată în ordonanţa de transpunere a directivei privind comparabilitatea comisioanelor, potrivit lui Bogdan Pandelică, preşedintele instituţiei.
Domnul Pandelică a declarat, citat de Agerpres: "La baza acestei directive au stat trei puncte importante. Este vorba de informarea consumatorilor, schimbarea unui cont şi accesul la un cont de plăţi cu servicii de bază. În ceea ce priveşte informarea consumatorilor, în cadrul actului normativ s-a luat în discuţie obligativitatea Autorităţii de a crea site-ul cu compararea comisioanelor. Noi ne-am propus, ca agendă, să îl implementăm în prima parte a anului viitor. Pe acest site consumatorii vor putea compara comisioanele percepute de către prestatorii de servicii de plată la nivel naţional".
Şeful ANPC a precizat că site-ul va oferi, de asemenea, informaţii cu privire la sediile prestatorilor de servicii de plată şi la localizarea bancomatelor acestora.
Bogdan Pandelică a afirmat că, pe ordinea de zi a Plenului Parlamentului, se află ordonanţa privind comparabilitatea comisioanelor: "Anul trecut în luna septembrie a fost aprobată Ordonanţa de Guvern 52 privind contractele de credit cu ipotecă. Astăzi ea se află în dezbatere în Parlament. Urmează să meargă către Comisia juridică - cred că în această săptămână sau, dacă nu, săptămâna cealaltă". Câteva puncte importante din acest proiect de act normativ sunt, potrivit domniei sale, modificările privind creditele de consum, cele referitoare la dobânzile penalizatoare ce pot fi aplicate la obligaţiile creditorilor în cazul în care consumatorii întâmpină dificultăţi. "Aceste dobânzi penalizatoare nu depăşesc 3 puncte procentuale, aplicate ratei dobânzii curente şi principalului restant", a mai spus Bogdan Pandelică.
Preşedintele ANPC a explicat că modificarea a fost făcută pentru că au existat dobânzi penalizatoare excesive şi prezentate într-un mod neclar.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Vanat în data de 22.11.2017, 10:03)
Mai bine ati crea un site de feed-backuri cu toate companiile inregistrate la registrul comertului in care clientii sa isi poata exprima opiniile despre colaborarea cu companiile respective. In acest fel:
1. responsabilizati companiile in relatiile cu clientii
2. oferiti posibilitatea clientilor de a se informa inainte de a alege compania de la care intentioneaza sa achizitioneze bunuri sau servicii
3. va avea loc o triere naturala si sanatoasa a companiilor.
Puteti incepe cu cele din domeniul comertului iar banii pentru site (formare si intretinere) ii puteti lua de la buget + fonduri UE + taxa de inscriere in site-ul de feed-backuri a companiei achitata la infiintarea companiei. Asa se face ordine in sistem - pe baza unei trieri naturale si sanatoase facuta de consumatori!
Chestia cu comisioanele este apa de ploaie si timp+bani irositi intrucat comisioanele, in multe cazuri, constituie doar o componenta a costului final iar relevant pentru consumator este doar costul final!