Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) a anunţat că acele 11 nave cu animale din România destinate exportului, care se aflau în zona Canalului Suez atunci când acesta a fost blocat, au ajuns la destinaţie, în Iordania şi Arabia Saudită. În urma informaţiilor centralizate de la şapte dintre aceste nave, s-a constatat că mortalitatea înregistrată a fost, în medie, de 0,22%, potrivit news.ro.
Potrivit ANSVSA, trei nave care au plecat în perioada 16-18 martie din portul Constanţa, având la bord, în total, 24.310 ovine şi 371 de bovine, au ajuns în porturile de destinaţie: Aqaba, în Iordania (2 nave), şi Jeddah, în Arabia Saudită (1 navă), în intervalul 30-31 martie.
Alte trei nave care au plecat în 19 martie din portul Constanţa, având la bord în total 26.627 de ovine şi 472 de bovine, au ajuns în porturile de destinaţie: Aqaba, în Iordania (1 navă), şi Jeddah, în Arabia Saudită (2 nave), în intervalul 31 martie - 4 aprilie.
Cinci nave care au plecat în perioada 23-24 martie din portul Constanta, având la bord, în total, 54.790 de ovine şi 770 de bovine, au ajuns în porturile de destinaţie: Aqaba, în Iordania (1 navă), şi Jeddah, în Arabia Saudită (4 nave), în intervalul 2-5 aprilie.
Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) menţionează că, pentru a monitoriza situaţia animalelor aflate pe aceste nave, a colaborat cu operatorii economici şi organizatorii transporturilor celor 11 nave, Comisia Europeană şi autorităţile competente ale ţărilor din vecinătate: Egipt, Liban, Libia, Siria, Iordania, Israel, Turcia şi Cipru.
"Până la această dată, celula de criză constituită de ANSVSA în urma incidentului din Canalul Suez, a centralizat informaţiile primite de la comandanţii a 7 nave, conform cărora procentul de mortalitate înregistrat a fost în medie de 0,22% (fiind cuprins între 0,09 - 0,35%). Pe măsură ce sosesc şi restul de informaţii privind animalele de pe celelalte 4 nave, acestea vor fi centralizate şi vor fi făcute publice. Atenţionăm toţi operatorii economici care intenţionează să desfăşoare pe viitor activităţi de comerţ cu animale vii, că ANSVSA a modificat procedurile în direcţia intensificării verificărilor privind suplimentarea cantităţilor de furaje şi apă cu minim 25%", arată Autoritatea.
Potrivit sursei citate, având în vedere debutul perioadelor cu temperaturi ridicate este necesar să se ţină cont că la transportul rutier la temperaturi de peste 30°C este obligatorie creşterea spaţiului destinat animalelor cu 10%. În ceea ce priveşte transportul maritim, la o temperatură mai mare de 35°C sunt obligatorii creşterea spaţiului destinat animalelor cu 15%, separarea animalele cu coarne de cele fără coarne şi prezenţa unui medic veterinar pe tot parcursul călătoriei până la destinaţia finală.
Traficul maritim în Canalul Suez a fost reluat în 29 martie, în urma aducerii pe linia de plutire a portcontainerului Ever Given, care a eşuat şi a blocat canalul, a anunţat Autoritatea Canalului Suez (SCA), relata Reuters. Armatorul navei, Evergreen Line, a confirmat într-un comunicat că portcontainerul a fost adus complet pe linia de plutire.