Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru acest an al companiei care administrează infrastructura de cale ferată din România, CFR SA, prin care bugetul de investiţii al companiei este redus drastic, cu 31,4%, până la 1,91 miliarde lei, dar vor fi mai mulţi bani alocaţi de la bugetul de stat pentru investiţii.
CFR SA a semnat recent un contract de finanţare cu Comisia Europeană, în valoare de 440 milioane euro, pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Apaţa - Caţa, parte din linia Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului IV paneuropean Rin - Dunăre, transmite News.ro.
Cofinanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat, fiind în valoare de 98,3 milioane euro pentru perioada 2016-2020 şi de 167,6 milioane euro pentru perioada 2021-2023.
În bugetul rectificat, cheltuielile totale ale companiei cu investiţiile scad cu 600 milioane lei (133 milioane de euro), dar partea acoperită de la bugetul de stat creşte cu 14,6 milioane lei, până la 150 milioane lei (33,3 milioane euro).
În plus, cheltuielile cu salariile vor creşte, ca urmare a absorbţiei a două filiale.
"Modificarea cheltuielilor de natură salarială şi a numărului de personal ca urmare a extinderii activităţii prin absorbţia filialelor Sere şi Pepiniere şi Întreţinere Mecanizată", se arată în nota de motivare.
Astfel, cheltuielile cu salariile vor creşte cu 1,6%, de la 745 milioane lei (165,2 milioane euro) la 757 milioane lei (167,9 milioane euro). Totodată, numărul angajaţilor estimat până la finalul anului a crescut cu 5,5%, până la 23.486.
Proiectul de rectificare prevede creşterea veniturilor şi cheltuielilor cu 0,5%, până la 4,232 miliarde lei (940 milioane euro), compania având programat un profit zero în acest an.
În primele opt luni din acest an, CFR SA a înregistrat un profit brut de 227 milioane lei (50,4 milioane euro), potrivit raportului financiar preliminar al companiei, conform sursei citate.