Airbus a înregistrat venituri de 64 de miliarde de euro, un profit brut (EBIT) ajus-tat de 5,8 miliarde de euro, şi un cash-flow (înainte de fuziuni şi achiziţii şi de finanţarea de către clienţi) care s-a cifrat la 2,9 miliarde de euro, în 2018, a transmis, vineri, compania, printr-un comunicat.
Potrivit Airbus, profitul brut EBIT (raportat) s-a cifrat la 5 miliarde de euro, iar valoarea dividendelor propuse acţionarilor s-a situat, în 2018, la 1,65 euro/acţiune, în creştere cu 10% faţă de 2017, perspectivele pentru 2019 confirmând traiectoria de creştere.
Totodată, Airbus a anunţat că va opri livrările modelului A380 în 2021 şi că programul A400M a fost reevaluat.
Pentru anul curent, Airbus vizează 820 până la 890 de livrări de aeronave comerciale în 2019 şi se aşteaptă la o majorare de aproximativ 15% a profitului brut ajustat, faţă de 2018, şi FCF (înainte de fuziuni şi achiziţii şi de finanţare a clienţilor), de aproximativ 4 miliarde de euro.
Directorul executiv al Airbus, Tom Enders, a declarat: "Cu toate că anul 2018 a avut o mulţime de provocări pentru noi, ne-am respectat angajamentele, obţinând o rentabilitate-record, graţie unei performanţe operaţionale consistente, în special în ultimul trimestru".
Domnia sa a explicat că Airbus va stopa livrările modelului A380 ca urmare a concluziilor reflectate de cifrele aferente anului trecut lipsei de cerere.
Domnul Enders a adăugat: "Având în vedere comenzile curente de aproximativ 7.600 de avioane, intenţionăm să extindem şi mai mult producţia de aeronave. Cu toate acestea, din cauza lipsei cererii pentru acest tip de trans-port aerian, va trebui să oprim producţia modelului A380. Acest lucru se reflectă, în mare parte, în cifrele din 2018. Referitor la A400M, am reuşit să reevaluăm programul cu clienţii noştri guvernamentali, iar validările la nivel naţional urmează să fie încheiate în lunile următoare. În acest context, am obţinut o reducere semnificativă a pierderilor pentru modelul A400M în 2018. (...). În concluzie, Airbus se află pe o traiectorie solidă de creştere, iar afacerile noastre pe segmentul elicopterelor, în apărare şi în domeniul spaţial sunt consistente, în timp ce noua echipă condusă de succesorul meu, Guillaume Faury, se pregăteşte să preia conducerea companiei".
• Airbus: "Profitul brut (EBIT) consolidat a totalizat, anul trecut, 5.834 milioane de euro"
Profitul brut (EBIT) consolidat a totalizat, anul trecut, 5.834 milioane de euro (faţă de 3.190 milioane euro în 2017), iar profitul brut (EBIT) ajustat al Airbus a crescut la 4.808 milioane de euro (faţă de 2.383 milioane de euro în 2017), în principal datorită livrărilor de aeronave mai mari, a mai transmis compania. Comunicatul mai notează: "Profitul brut ajustat al Airbus Helicopters a crescut la 380 milioane de euro (faţă de 247 milioane de euro în 2017), iar profitul ajustat al Airbus Defence and Space a atins 935 de milioane de euro (faţă de 815 milioane de euro în 2017). În ceea ce priveşte programul A400M, 17 unităţi au fost livrate în timpul exerciţiului financiar 2018 (faţă de 19, în 2017).
Cheltuielile autofinanţate consolidate pentru Cercetare şi Dezvoltare se ridică la 3.217 milioane de euro (faţă de 2.807 milioane de euro în 2017). Profitul brut consolidat (raportat) a crescut la 5.048 milioane de euro (faţă de 2.665 milioane de euro în 2017) şi include ajustări totale de -786 milioane de euro net".
Totodată, reprezentanţii Airbus au indicat, pentru 2018, un venit net consolidat de 3.054 milioane de euro (faţă de 2.361 milioane de euro în 2017) şi un câştig per acţiune de 3,94 euro (faţă de 3.05 euro în 2017).
Conform acestora, cash-flow-ul consolidat, înainte de fuziuni& achiziţii şi de finanţarea clienţilor, s-a stabilizat la 2.912 milioane de euro, anul trecut, (faţă de 2.949 milioane de euro în 2017). Consiliul de Administraţie va propune Adunării Generale Anuale plata unor dividende, pentru anul 2018, de 1,65 euro/acţiune, la 17 aprilie 2019 (faţă de 1,50 euro/acţiune în 2017), a mai informat compania.
• Airbus: "Comenzile de avioane au atins, la sfârşitul lui, o cifră record de 7.577 avioane comerciale"
Comenzile de avioane comerciale s-au ridicat, în 2018, la 747 unităţi (faţă de 1.109 unităţi în 2017), mai arată compania, care transmite: "Reflectând o evidentă însănătoşire a pieţei, comenzile de avioane au atins, la sfârşitul anului, o cifră record de 7.577 avioane comerciale. Comenzile de elicoptere au crescut la 381 de unităţi (faţă de 335 unităţi în 2017) cu un raport între comenzi şi livrări superior cifrei 1, atât în ceea ce priveşte numărul de unităţi, cât şi ca valoare. Totalul comenzilor a inclus 15 elicoptere H160 şi 29 din modelul NH90".
Conform informaţiilor transmise de Airbus, portofoliul consolidat de comenzi livrate în 2018 a totalizat 55,5 miliarde de euro, cu o valoare a caietului de comenzi estimată la 460 miliarde de euro la 31 decembrie 2018, potrivit IFRS 15, au mai precizat reprezentanţii companiei, adăugând că veniturile consolidate au crescut la 63,7 miliarde de euro (faţă de 59 miliarde de euro în 2017), reflectând, în principal, livrările record de aeronave comerciale.
Anul trecut, Airbus a livrat, în total, 800 de aeronave comerciale (faţă de 718 aeronave în 2017), iar Airbus Helicopters a livrat 356 de unităţi (faţă de 409 unităţi în 2017), cu venituri similare anuale, în pofida livrărilor mai puţine, mai arată reprezentanţii companiei, potrivit cărora veniturile mai mari la Airbus Defense and Space au fost susţinute de activităţile în domeniul spaţial şi al aeronavelor militare.