Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România), în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), au organizat o consultare publică cu privire la strategia naţională de educaţie financiară pe care îşi propun să o implementeze în România, informează un comunicat de presă.
"Un consumator informat şi educat este un consumator responsabil, care este în măsură să ia decizii în cunoştinţă de cauză. De aceea, o strategie naţională în ceea ce priveşte educaţia financiară nu poate fi decât binevenită. Invităm toate părţile interesate să contribuie la definitivarea acestei strategii, astfel încât ea să servească pe deplin atât intereselor consumatorilor, cât şi industriei financiare în ansamblu", a declarat Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC.
Strategia naţională de educaţie financiară a fost propusă de către APC România pe baza rezultatelor unor studii realizate de către Institutul de Economie Mondială cu privire la gradul de alfabetizare a consumatorilor din România. Acestea au arătat că nivelul de înţelegere a conceptelor financiare este direct legat de bunăstarea consumatorilor şi că implementarea unor acţiuni menite să sporească nivelul educaţiei financiare este absolut necesară.