Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a verificat modul de comercializare a pachetelor de servicii turistice şi a biletelor de avion vândute de 428 de agenţii de turism şi a aplicat amenzi contravenţionale de 246.300 lei, informează un comunicat de presă. La 289 dintre agenţii au fost constatate abateri de la legislaţia privind protecţia consumatorilor, pentru care au fost aplicate 167 avertismente şi 122 amenzi contravenţionale. De asemenea, la 38 dintre operatorii economici controlaţi s-a dispus măsura opririi temporare de la prestarea serviciului până la remedierea deficienţelor constatate. În municipiul Bucureşti au fost verificaţi 23 operatori economici, în urma cărora s-au aplicat 13 amenzi contravenţionale, în valoare de 27.000 lei. Abaterile constatate la operatorii economici sancţionaţi au fost cu privire la informaţii incomplete referitoare la serviciile oferite consumatorilor şi la condiţiile de rezervare şi vânzare a biletelor de avion.
La verificarea modului de achiziţionare a biletelor de avion s-a constatat că 60 dintre agenţiile de turism verificate nu ofereau consumatorilor informaţiile referitoare la limitele de răspundere faţă de pasageri şi bagaje. Totodată, s-a constatat ca 70 de agenţii de turism dintre cele verificate nu ofereau în scris sau nu afişau la loc vizibil, în interiorul agenţiei, informaţii cu privire la condiţiile generale de rezervare/vânzare a biletelor de avion.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor recomandă tuturor celor care urmează să achiziţioneze pachete de servicii turistice, de la agenţiile de turism din România, să solicite acestora informaţii complete despre pachetele de servicii ce urmează a fi contractate, în conformitate cu obligaţiile de informare impuse operatorilor din turism de actele normative în vigoare. Dacă turiştii nu au beneficiat de serviciile contractate, la întoarcerea din concediu trebuie să se adreseze, în primul rând, agenţiei de turism cu care au încheiat contractul, pentru a fi despăgubiţi şi numai în cazul în care nu sunt mulţumiţi de oferta agenţiei de turism pot depune reclamaţii la Oficiile judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, respectiv Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti.